اینستاگرام از زمان تاسیس (IG یا Instagram) تا به امروز، ثابت کرده است، که ابزاری قدرتمند در زمینه بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ است. فضایی است، برای کسب و کارهایی‎ که سعی بر بیشتر دیده شدن و گسترش عرضه محصولات خود در بازار را دارند. تاکنون، سریعترین پلتفرم در انتشار اثر شما شناخته شده است. اگر شما تبلیغی را در انجا منتشر کنید، ماهانه به طور تقریبی بالغ بریک میلیارد کاربر فعال را تحت تاثیر قرار دهید و کمپین خود را توسعه دهید.

اگر تاکنون برای ساختن پروفایلی در اینستا گرام اقدام ننموده‎اید، در حق تجارت خود کوتاهی بزرگی انجام داده اید. اگر همچنان متقاعد نشده‎اید، بهتر است به  بررسی چند دلیل ایجاد اکانت در اینستاگرام در این مقاله بپردازید و از مزایای آن با خبر شوید.

1. اینستاگرام امتحانش را پس داده است.

برخلاف سیل عظیم هجوم شبکه های اجتماعی پر زرق و برق، که هرکدام از ان‎ها ممکن است، بعد از گذشت مدتی، دیگر رونق سابق را نداشته باشند، اینستــــــاگرام در سال 2010 به دنیا معرفی گردید. امتحان خود را در این زمینه پس داده است و  به مرحله ای از پختگی و فضایی حرفه ای و پایدار رسیده است. اینستاگرام می‎تواند محیطی قابل اعتماد برای محصول شما ارائه دهد. روز به روز، همزمان با جذب کاربران(مشتریان بالقوه) به تجارت شما کمک بیشتری کند.

دستی که تلفن همراه در دست دارد و صفحه خبر اینستاگرام را نشان می دهد
اینستاگرام فضایی است که قابل اعتماد است و مرحله آزمون و خطا را سپری کرده است

2. گستره مخاطبینش بیشتر به سوی جوان گرایی‎ست.

گذشته از این‎که رده سنی مخاطبان اینستاگرام متفاوت است، تقریبا حدود 800 میلیون کاربر فعال آن را دنبال می‎کنند. از این تعداد، 500 میلیون نفر از آ‎نها روزانه مطالب موجود را چک می کنند و 38% آنها چندین بار یک مطلب را بررسی می کنند.

دختری در حال عکس گرفتن
ذهن خلاق، انرژی مضاعف، انگیزه فزاینده ویژگی هایی هستند که هم در جوانان یافت می‌شود و هم در اینستاگرام

اینستاگرام فضاییست که نسل جوان مخاطبان اصلی آن هستند. چرا که، نسل های قبل از آنها در شبکه های اجتماعی مختص زمان خود حضوری فعال داشته اند و به قولی سنی از آن ها گذشته است. وجود این نسل جوان سبب می شوند تا این سایت ها پربازدید شوندو یا به اصطلاح ترند شوند و به همین طریق این روند را برای نسل های بعداز خود به جا بگذارند ونام برند شما در طول زمان به طور گسترده تر از نسلی به نسل بعد انتقال یابد.

3. اینستاگرام جذابیت بصری دارد.

یک عکس و هزار حرف! چرا وقتی می‎توان با پست نمودن یک تصویر ساده هزار نکته را بیان کرد و به قابلیت های زیادی  اشاره نمود، وقت خود را صرف جمله بندی‎های طولانی کرد؟

عکس ها می‎توانند احساسات، عواطف، ایده‎ ها و واقعیت‎ ها را به سادگی و با فهم و درک بیشتر و واقعی ترانتقال دهند. به طوریکه، کلام قاصر از بیان آن‎ها باشد.اگر به طور مثال، به صفحه فیس بوک خود در بخش خبری مراجعه کنید، این موضوع رابیشتر درک خواهید کرد،  که کدام یکی از پست‎ها بیشتر نظر شما را جلب کرده است.

4. در اینستاگرام کسب و کار شما می‎تواند در هر اندازه ای باشد.

گستره موفقیت یک تجارت نامحدود است. مهم نیست، که شما یک نام ناشناخته باشید و یا یک برند تجاری بسیار معتبر و باسابقه.موفقیت یک شبه به دست نمی‎اید اما با حضور گسترده و پست کردن حداقل یک پست در روز می توان به آن دست یافت.

کارگران مشغول کارند
موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید و نیازمند گام های پیوسته و دائمی است

5. به طور مستقیم می‎توان از طریق اینستاگرام کسب درامد کرد.

قابلیت جدید اینستاگرام این امکان را به کاربران خود می دهد، تا بتوانند با تگ کردن نام برند خود، ان را به مخاطبان خود معرفی کنند و در واقع ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود روانه کنند. با به  اشتراک گذاشتن لینک ارتباطی خرید در قسمت کامنت اینستاگرام (البته نه به صورت هایپرلینک ) به کسب درامد بپردازند. به طوریکه، 72% از کاربران اینستاگرام اذعان دارند، که از طریق این شبکه اجتماعی خرید می کنند.

علامت هشتگ
با استفاده از هشتگ در اینستاگرام می‌توانید در طیف گسترد@ای به دیگران معرفی شوید

6. اینستاگرام و ارتباط با ‎ تاثیرگذاران (به طور مثال افراد مشهور) .

در اینستاگرام می ‎توانید، برا ی تبلیغ نام تجاری خود به همکاری با یک فرد مشهور بپردازید. تا علاوه بر، توجه بیشتر مخاطبان خودتان، توجه مخاطبان آن ها را نیز، به خود جلب کنید. با این کار به پیشرفت تجارت تان کمک کنید.

دیوید بکهام در جلسه یونیسف
با همکاری با افراد مشهور به گسترش کسب و کار خود کمک کنید

7. اینستاگرام و کنترل بازار رقابت.

می‎توانید از طریق اینستاگرام بر رقبای خود و نحوه تعامل آنها با مخاطبانشان اشراف داشته باشید. اینکه چه محتوایی را در چه زمان‎بندی و به چه تعداد پست می‎کنند و یا نحوه برخورد آنها در پاسخگویی به چه صورت خواهد بود. براساس آن عیوب کار خود را رفع کنید و قدم به سوی پیشرفت بگذارید.

مسابقه طناب کشی
بر عملکرد رقبایتان اشراف داشته باشید

برای گسترش کار خود با در نظر گرفتن این مزایا همین الان به ساختن پروفایل در اینستاگرام بپردازید و خودتان را از داشتن این تعداد از مشتریان بالقوه محروم نکنید.