عکاسی تبلیغاتی مانند عکاسی صنعتی به برندها کمک می کند، تا بتوانند نام خود را بنا نهند.  عکاسی تبلیغاتی هنری است، که چون شهرزادی قصه‌گو، همان کاری را می کند، که کلمات در دنیای قدیم انجام می دادند. با این تفاوت، که عکاسی تبلیغاتی داستانی بر مبنای یک ایده و یا یک حس را در بطن خود پرورش می‌دهد، که کلمات قادر به بیان آن نیستند و تنها با کمک دنیای تصویر و اضافه کردن رنگ ولعاب و زرق و برق به جذب مشتری، برای فروش بیشتر تلاش می‌کند.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی در شاخه‌هایی چون غذا، سبک زندگی، محصولات (عکس محصول)، معماری، پرتره شرکت‌ها، تفرجگاه‌های اقامتی و شرکت‌های بزرگ و…فعالیت می‌کند. مقایسه‌ای حدودی بین دهه اول سده حاضر میلادی نسبت به اواخردهه 70 صورت گرفت، که نشان می‌داد، تعداد عکس‌های تبلیغاتی که توانسته اند مشتریان را برای خرید ترغیب کند، با رشد ده درصدی( 10% ) روبرو بوده است. بنابراین، تمرکز عکاسی تبلیغاتی بیشتر بر روی جلب توجه مشتری است. چه به صورت نسخه‌های چاپی در مجلات و روزنامه‌ها و امثال آن و چه به صورت نسخه‌های دیجیتالی و وب‌سایت‌ها و تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها و… .

دو بانوی ژاپنی که لباس کیمانو را به تن کرده اند و چتر در دست دارند.
سبک زندگی نیز می تواند سوژه هدف این نوع عکاسی قرار بگیرد.

عکاسی تبلیغاتی و تکنولوژی هلی شات

البته برای نمایش بهترِ فضای کاری و تبلیغاتی در بعدی وسیع در عکاسی تبلیغاتی می‌توان از تکنولوژی هلی شات نیز استفاده کرد. در عکاسی هلی ‌شات یا هوایی، ماشین‌ها، افراد و.. مزاحم کار شما نخواهند بود و به راحتی می‌توانید تمرکز کنید و عکس‌های تبلیغاتی بی نظیری را ارائه دهید.

عکاسی تبلیغاتی باید این 3 فاکتور را نیز پوشش دهد.

  1. پیام موجود در سوژه عکاسی را به خوبی نمایش دهد.
  2. برند یک شرکت را با به کارگیری رنگ و استایل مناسب در خود بگنجاند.
  3. آن‌چنان بیننده را مجذوب و درگیر خود کند، که کلمات به تنهایی قدرت انجام آن را نداشته باشند.
نمایش تایر میشلن و فورد موستانگ
برند یک شرکت را با به کارگیری رنگ و استایل مناسب در عکس خود بگنجانید

نکات و تکنیک‌هایی که در بهبود عکاسی تبلیغاتی موثرخواهند بود

  • خیلی مختصر و کلی با مشتری راجع به جزئیات کار صحبت کنید. اما اگر در نقطه‌ای دچار ابهام شدید، حتما از آن‌ها در این باره سوال کنید.
  •  مخاطب سوژه عکاسی تبلیغاتی خود را به خوبی بشناسید.
  • تصویری چشم‌گیر و جذاب تولید کنید، که بتواند مخاطب را در صفحه میخ‌کوب کند. تا نرخ پرش را نیز، کاهش دهد.
  • توجه کنید، که کالاها و یا خدماتی که مشتریان‌تان ارائه می‌دهند، به چه صورت برای آن‌ها سود دهی دارد. تا بتوانید شرایط لازم برای عکاسی را به گونه‌ای فراهم کنید، که به فروش بیشتر منجر شود.  
عکاسی تبلیغاتی بانویی در حالی ل راندن موتور هارلی دیویدسون
برجسته کردن یک محصول، خدمات، برندها را در سوژه های خود مد نظر قرار دهید.
  • به نحوه عملکرد رقبای مشتریان‌تان توجه کنید.
  • از تکنیک‌های منسوخ شده در عکاسی تبلیغاتی استفاده نکنید. سعی کنید به روز باشید و بهترین کار خود را ارائه دهید.
  • عکاسی تبلیغاتی به ابزار و ادواتی کاملا حرفه‌ای احتیاج دارد. بنابراین، تجهیزات‌تان را از قبل مهیا کنید، تا در روز عکاسی دچار مشکل نشوید و کارها به خوبی و مطابق با برنامه‌ریزی‌هایتان پیش بروند.
  • اگر برای کار خود به مدل احتیاج دارید، مدل‌هایی متناسب با موضوع مورد نظر انتخاب کنید. از لباس گرفته تا آرایش و نحوه اجرا و مانند آن را  قبل از روز عکاسی بررسی کنید.
  • برای درک سوژه هدف زمانی کافی در نظربگیرید، تا بتوانید عکسی بی نقص خلق کنید.

در پایان

از آنجایی که مفهوم بازاریابی در طول زمان دائما در حال تغییر است. با گسترش شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها، پلتفرمی برای به نمایش درآوردن محصولات و خدمات به وجود آمده است. بنابراین، نیاز روز افزون به عکاسی تبلیغاتی نیز بیشتر احساس می‌شود. علاوه بر آن، در دنیای امروز، که مملو از برندهای مختلف شده است، کارکردن با یک عکاس تبلیغاتی حرفه‌ای مانند دیجی‌دودو ، به رشد و بیشتر دیده شدن کسب و کارتان کمک بسزایی می‌کند.