“لینکدین دارم و می دونم که بی کار نمی مونم. آنهایی لینکدین دارند این جمله را به خوبی درک کرده اند و حتما بارها در صندوق پیامهایشان به” پیشنهاد همکاری” برخورد کرده اند.

شاید جملات بالا تبلیغاتی به نظر برسد اما لینکدین به راستی محیط حرفه ای برای متخصصین است. در دنیای دیجیتال مارکتینگ هر محیط دیجیتال کاربردی دارد و لینکدین ارتباط بین برند هاست.

لینکدین و رابطه سقراط و افلاطون

حتما می دانید که  اصطلاح”عشق افلاطونی” از همینجا منشا گرفت. عشق هایی که تنها به اشتباه دست نیافتنی ترجمه می شوند اما در اصل منظور رابطه های کاری، آموختنی و معنوی را شامل می شده است. رابطه ای فرازمینی که هر کدام از طرفین تنها به فکر رشد فکری، آموزش معنوی و یادگیری هستند.

حالا باید بگویم منظور “سقراط”  حتما  لینکدین بوده است. لینکدین شبکه اجتماعی که بر خلاف فیس بوک و اینستاگرام دنبال سرگرم کردن و نشان دادن دنیای سطحی روزمره، زرق و برق و تجملات دروغین نیست.

 چرا لینکدین موثر ترین شبکه اجتماعی در تجارت است:

  • تنها شبکه اجتماعی قدرتمند تجاری دنیاست که در کنار رزومه شما درج میشود.
  • ابزار دانشجوها و ارتباط بین متخصصین در پروژه های دنیاست.
  • برای تجارت های نوپا و رشد شرکت های کوچک مناسب است.
  • در تعامل با متخصصین دنیاست و به همکاری و یادگیری استراتژی های شما کمک می کند.
  • به تجربه کاری شما اضافه می کند و چیزی بیشتر از اظهار نظر و سرگرمی و اشتراک گذاری است.
  • بر خلاف باقی شبکه ها، حواشی  و هجویات کمی دارد و وقت شما را هدر نمی دهد.

برتری لینکدین به فیس بوک

“فیس بوک  “ facebookیکی از شبکه های اجتماعی است که مدتی پس از لینکدین افتتاح شد. فیس بوک یک وب سایت رسانه اجتماعی است در حالی که لینکدین وب سایت بازاریابی است. به نقل از CNN در فیس بوک 83 میلیون پروفایل جعلی وجود دارد که میزان اعتماد کاربران به صحت، یک پروفایل را پایین آورده است.

 آمار هک کردن حساب های کاربران نسبت به لینکدین بسیار بالا تر است. میزان امنیت پروفایل در لینکدین به قدری بالاتر است که مردم ترجیح می دهند برای کارهای حرفه ای از لینکدین استفاده کنند.

نوشته فیس بوک بر روی  صفحه موبایل
کاربران به صحت پروفایل های فیس بوک شک دارند

لینکدین مانند توییتر آلزایمر ندارد؟

توئیتر” twitter همانطور که از نامش پیداست بر روی اخبار و پیام های بسیار بسیار کوتاه مانور داده است. به طور متوسط روزانه 500 میلیون توییت در توییتر وجود دارد.  باید تاکید کنیم که “هشتگ”  را توییتر محبوب کرد اما توییتر روی اخرین اخبارات الهام بخش متمرکز است. توییتر مشکل آلزایمر دارد. به محض اینکه اخبار جدید می آید قبلی فراموش می شود. بر خلاف لینکدین اخبار بازریابی در توییتر جایی ندارد و رابطه ای بین مشتری و بازاریاب شکل نمی گیرد.

تصویر آرم توییتر روی موبایل
توییتر آلزایمر دارد و تنها به اخبار جدید توجه می کند

لینکدین آری، اینستاگرام خیر!؟

“اینستاگرام”  instagram شبکه اشتراک گذاری عکس و فیلم آنلاین است. اینستاگرام خلاف لینکدین شبکه ای است که بر پایه سرگرم کردن کاربران بنیان شده. نوپا ترین و به نوعی محبوب ترین شبکه اجتماعی است اما بزرگترین محدودیت اینستاگرام نوشته است. در واقع بزرگترین ویژگی اینستاگرام ، پاشنه آشیل آن است.

رابطه بین مشتری و بازاریاب تنها به گرافیک تصویر وابسته است و نمی توان تنها متن را بارگذاری کرد. از دیگر نکات منفی اینستاگرام طراحی اصلی این وب سایت برروی اندروید و آیفون است. مشکلی که لینکدین ندارد. نسخه ویندوز و بلک بری و لینوکس به راحتی اندروید نیست. اینستاگرام می تواند جای خوبی برای تبلیغات باشد، محیط دوست یابی و سرگرمی است اما مثل لینکدین، برای ارتباط حرفه ای بین متخصصین جای مناسبی نیست.

نوشته عکس بیشتر بگیر
ویژگی اینستاگرام نقط ضعف اوست! امکان بارگذاری متن بدون عکس وجود ندارد

گوگل پلاس ولیعهدی ناخلف.

“گوگل پلاس” google+ قرار بود جایگزینی برای فیس بوک شود اما این ولیعهد خودخواه و ناکارآمد تنها برای افتتاح حساب به اکانت جیمیل وابسته بود و همین موضوع از محبوبیت او در آغاز کاست. گوگل پلاس خارج از کاربران خود، در دنیا محبوب و آشنا نیست و دسترسی ضعیفی دارد. نسخه ای شبیه به اصل (فیس بوک) است که می تواند عکس و نوشته را بارگذاری کرد. مهمترین ضعف او در مقایسه با لینکدین این است که نمی توان حلقه تجاری را مثل لینکدین به راحتی پیدا کرد و به دسته دوستان اضافه کرد.

در مقاله بالا سعی شد به طور مختصر به مقایسه لینکدین و دیگر شبکه های اجتماعی بپردازیم. لینکدین محیط حرفه ای بازریابی و تخصصی آموزشی است که شما را به داشتن حساب در آن ترقیب می کنند. لازم نیست که هر روز لینکدینتان را چک کنین اما داشتن آن از واجبات دنیای کار است.  همچنین در این  زمینه به طور مجزا می توان به مقاله  “اهمیت لینکدین” و مقالات “اینستاگرام ” و دیگر شبکه های اجتماعی در مقالات وب سایت “دی جی دودو” مراجعه کرد.