مجله خبری دیجی دودوعکاسی تبلیغاتی شاخه‌ای از بازاریابی بصری است. به طوری که، 93% کل ارتباطات در دنیای امروز را، ارتباط غیر کلامی تشکیل می‌دهد. آیا تاکنون در مورد قانون AIDA در عکاسی تبلیغاتی چیزی شنیده اید؟ در این مقاله با دیجی دودو همراه باشید. تا شما را با این قانون و ظرافت هایی که در عکاسی تبلیغاتی لازم است، آگاه کنیم.

اگرچه که سوژه‌های عکاسی تبلیغاتی متفاوتند، اما همه آن‌ها از یک چهارچوب تبعیت می‌کنند. چهارچوبی که توسط قانون AIDA مدیریت می‌شود. این قانون، در سال 1898 میلادی توسط فردی به نام  E. St. Elmo Lewis ، حامی امریکایی تبلیغ کنندگان، بنیان گذاری شد. به دلیل جامع بودن آن به سایر حرفه‌ها، از جمله عکاسی نیز بسط داده شد. یک عکس تبلیغاتی موفق، با به کارگیری این چهار عنصر، می‌تواند تعداد . خرید آنلاین یک وب‌سایت را افزایش دهد

عکاسی تبلیغاتی و 4 فاکتور مهم در قانون  AIDA

عکاسی تبلیغاتی مک دونالد در هندوستان و بانوانی که در حال نگاه کردن به آن هستند
عکاسی تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک کسب و کار موفق محسوب می‌شود
  • Attention : جلب توجه! برای انتقال پیام خود به مشتریان، ابتدا باید توجه آن‌ها را به سمت عکس محصول خود جلب کنید. عکس محصول نه تنها کیفیت محصول را نشان می‌دهد. بلکه، مانند ویترینی برای فروشگاه اینترنتی شما عمل می‌کند. 
  • Information: ،از مرحله جلب توجه که بگذریم. ایجاد علاقه در مشتری گامی مهم محسوب می‌شود. بنابراین اطلاعات مورد نیاز مشتری را برایش فراهم کنید. او را به این مرحله  هدایت کنید.
  • Decision: در این مرحله، سوژه عکاسی تبلیغاتی را از زوایای مختلف به نمایش بگذارید. حس اعتماد را در مشتری تقویت کنید. به او نشان دهید، که به کار خود ایمان  دارید. حتی امکان مقایسه محصولات‌تان با محصولات سایر شرکت‌ها را برایش فراهم می‌کنید. اگر به سایت‌های معتبر پوشاک سر بزنید، می‌بینید که به طور ملموسی کالاهای‌شان را به نمایش گذاشته اند. در نهایت با طی این مراحل، او را برای تصمیم گیری ترغیب کنید.
  • Action: در گام نهایی عکاسی تبلیغاتی باید مشتری را به مرحله عمل یعنی خرید برساند.
بیشتر بخوانید