نام برند و شجاعت مادرانه

مجله خبری دیجی دودونام برند اولین پل ارتباطی یک برند با مخاطبانش است. اولین جرقه ای است، که توسط آن در ذهن ها ماندگار می شود و برندینگ را کلید می زند. در این میان، می توان شجاعت پدر و مادرها را تحسین کرد. با وجود اینکه هنوز نمی دانند که فرزندشان چه خصوصیات اخلاقی و فردی دارد. یا حتی چهره اش چه شکلی است. نامی را برای او انتخاب می کنند. نامی که اگر به درستی انتخاب نشود، بعدها مایه خوشحالی و یا انزوایش خواهد شد. 

بانویی که در دستانش پاکت خرید از برندهای متفاوت است
نام برند اولین پل ارتباطی یک برند با مخاطبانش است

نام برند و نحوه انتخاب آن

نام برند باید آن قدر گسترده باشد، که چشم انداز کلی کسب و کارتان را در بر گیرد. هرکلمه بار معنایی خاصی را با خود حمل می کند. بنابراین، انتخاب نام برند برای هرکسب و کار باید کارآمد، خلاقانه و موثر باشد. برای انتخاب نام برندتان با دیجی‌دودو همراه باشید.

نام برند،  توصیفی یا مهیج

بسیاری از شرکت ها سعی می کنند نامی را انتخاب کنند، که توصیف کننده خدمات آن ها باشد. تا مخاطب بتواند راحت تر با آن ها ارتباط برقرار کند و حیطه فعالیت آن ها را درک کند. انتخاب نام توصیفی گزینه خوبی است، اما چالش برانگیز نیست. نام توصیفی به مخاطب اجازه به کارگیری تخیل و لذت کشف نقاط پنهان نام برندتان را نمی دهد. به طور مثال، کمپانی Apple، به عنوان شرکتی که روحی تازه در فناوری دمید. نامی مهیج و ماندگار در ذهن را برگزید، که هم ریشه دینی دارد و هم یادآور کشف جاذبه توسط نیوتن است.  

نام برند و انتخاب کلمات با معنی

انتخاب کلمات با معنی، تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد می کند. کلماتی که حقایق را بیان می کنند. مانند نام این برند “Range rover”  که تصویری از سرسختی را در ذهن می سازد. یا اتوموبیل “Ford’ mustang” که معنی سرعت را در ذهن تداعی می کند.

جوانی در حال راندن فورد موستانگ به نحوی که لوگو فورد در قسمت فرمان دیده می شود.
“Ford’ mustang” که معنی سرعت را در ذهن تداعی می کند

محدودیتی برای نام برند خود در نظر نگیرید.

نام برند را نباید به زمان و مکان خاصی محدود کرد. یعنی از همان ابتدا چشمان تان را به بازارهای احتمالی جهانی نبندید. پس نامی را انتخاب کنید، که قابلیت گذر از مرزها را داشته باشد. به طور مثال، اگر برند “شانل”، نام “شانل لذتی در فرانسه” را انتخاب می کرد، آیا از محبوبیت کنونی اش بهره می برد؟

نام برند و احساسات مخاطبان

افراد معمولا نامی را می پسندند،که احساسات آن ها را نیز درگیرکند. به طور مثال، می توانید، از هم قافیه بودن کلمات، مانند YouTube استفاده کنید. یا کلمات هم صدا مثل Coca Cola را به کارببرید. می توانید از استعاره نیز استفاده کنید. مانند، برند Amazon، که یاد آور فضایی بزرگ و عجیب است.

نام برند کوکاکولا بر ورودی یک مغازه
شاعران در جهان با استفاده از هم آوایی و شعر، جهان را برای زندگی ملموس تر کرده اند.

تغییر هجا در کلمه

می توانید از کلمات واقعی استفاده کنید. با تغییر بعضی از حروف آن، کلمه ای را بسازید، که در ذهن مخاطب باقی بماند. مانند برند Fantastik، که یک برند مواد بهداشتی است.  که تعمدا با یک غلط املایی ذهن مخاطب را درگیر کرده و ماندگار شده است.  

ترکیب حروف  و عدد چگونه می شود از رونالدو الهام گرفت

لابد درباره  CR7 که ترکیبی از نام و شماره پیراهن کریستیانو رونالدو است شنیده اید. این نام البته تنها لقب این روز های این بازیکن بزرگ فوتبال نیست؛ بلکه علاوه بر نام موزه، فرودگاه و برند کفش ورزشی رونالدو  دانشمندان ناسا را وادشته تا نام یکی از قدیمی ترین کهکشان های موجود در فضا را با الهام از رونالدو CR7 نامگذاری کنند! فقط از آنجایی که کلمات اختصار معنای خاصی را بیان نمی کنند، بنابراین باید مراقب باشید. به جا و به اندازه از آن ها استفاده کنید.

درپایان

شاید جمله معروف شکسپیر را شنیده باشید که ” دیگران را بر اساس نام‌شان قضاوت نکنیم.” اما گویا باید کمی در این سخن حکیمانه تجدید نظر کرد؛ زیرا به نظر می رسد قضاوت لااقل درباره نام برند امری جایز است. بنابراین انتخاب نام برندتان را به دستان یک متخصص در دیجی‌دودو بسپارید.

بیشتر بخوانید