مجله خبری دیجی دودو – بازاریابی ربایشی  inbound marketing در آینده نزدیک 80 درصد فضای بازاریابی را در دنیا به خود اختصاص خواهد داد. این بخشی از صحبت های  «آدریان سوینسکو» در کنفرانس بازاریابی بود که امسال در انگلستان ایراد شد.
همان‌طور که در مقاله بازاریابی ربایشی یا بازار یابی برون گرا گفتیم، این شکل از بازاریابی برخلاف بازایابی برون‌گرا که بر رابطه یک طرفه تبلیغاتی استوار است و از تلویزیون، رادیو و تبلیغات چاپی بهره می‌گیرد؛ مبتنی بر رابطه دو‌طرفه، بین تولید کننده و مصرف کننده است. در مقاله بررسی آنلاین online review نشان دادیم که چگونه مشتری با مطالعه بررسی‌های آنلاین و نظرات کاربران اقدام به خرید محصول می‌کند.

بازایابی ربایشی و نقش بی‌بدیل محتوا

مطابق پیش‌بینی‌ها محتوای خلاقانه مهمترین نقش را در تعامل مخاطب در این شکل از بازاریابی ایفا خواهد کرد. وبلاگ‌های موضوعی، کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی، کتابچه‌های الکترونیکی، سئو محتوا، ویدئوها و وبینارها بخشی از ابزارهای شاخص بازاریابی ربایشی است، که مبتنی بر محتوای باکیفت است؛ استراتژی محتوا در دنیای امروز باید اطلاع رسانی، سرگرمی و الهام بخشی را توامان داشته باشد.

بخش‌بندی بازار و بسته‌های حمایتی پیوسته

بازاریابی ربایشی با تقسیم‌بندی بازار، مطابق گوناگونی مشتریان، خواسته‌های آنها را دسته‌بندی و نیازهایشان را شناسایی می‌کند، مواردی چون تجزیه وتحلیل منطقه‌ای یا جغرافیایی، مشخص کردن چشم‌انداز رقابتی با توجه به استراتژی رقبا در تامین نیازهای مشتریان و تهیه تقویم محتوا از جمله مواردی است که مدیران بازاریابی باید در این سیتسم جدید بازاریابی مد نظر قرار دهند تا مشتریان را به‌صورت پیوسته در چرخه حمایتی خود قرار دهند؛ زیرا دربازاریابی ربایشی برخلاف بازاریابی سنتی که از قیف فروش برای جذب مشتری استفاده می‌کند، از گردونه یا flywheel  استفاده می‌شود، تا مشتری در یک چرخه مدام از بسته های حمایتی برخوردار شود.

در راستای بازاریابی ربایشی یا درون‌گرا ما دردیجی دودو استراتژی ها و بسته‌های حمایتی متفاوتی برای تولید محتوا ارائه می‌دهیم.