مجله خبری دیجی دودو – پس از گذشت زمان یک‌هفته‌ای در رابطه با تغییرات ظاهری ایجاد شده در نتایج جستجوی اُرگانیک و تبلیغات، برای دسکتاپ‌ها، گوگل بیاینه‌ای رسمی ارائه داد.

هفته‌ی گذشته گوگل ظاهر نتایج جستجوی اُرگانیک و تبلیغات (Paid Result) را در مرورگرهای دسکتاپ تغییر داد که قابل‌توجه‌ترین تغییر در رابطه با نمایش جستجوهای تبلیغاتی بوده است، در این به‌روزرسانی لینک‌هایی که تبلیغات گوکل محسوب می‌شوند با یک برچسب ساده از سایر نتایج که همان نتایج اُرگانیک است، جدا شده‌اند. اگر در مورد جستجوی اُرگانیک اطلاعاتی ندارید پیشنهاد می‌کنیم پاسخ گوگل را در این رابطه مطالعه بفرمایید. در تصاویر زیر می‌توانید ظاهر جدید و قدیم، نتایج گوگل را برای دستکاپ مشاهده بفرمایید.

ظاهر جدید نتایج گوگل برای دسکتاپ

ظاهر جدید نتایج گوگل

ظاهر قدیم نتایج گوگل برای دسکتاپ

ظاهر قدیمی نتایج گوگل
ظاهر قدیمی نتایج گوگل


گوگل ادعا می‌کند که استفاده از برچسب مخصوص جدید برای تبلیغات – برچسب Ad که مخفف کلمه‌ی Advertising به‌معنای تبلیغات می‌باشد – برجسته‌تر است و باعث جذب مخاطب می‌شود، اما در مقابل این ادعای گوگل بسیاری از کارشناسان براین باور هستند که استفاده از این برچسب باعث تمایز بین تبلیغات و نتایج اُرگانیک نمی‌شود و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها که هزینه‌ی تبلیغات در گوگل دارند، متضرر خواهند شد.

گوگل پس از دریافت بازخوردهای این به‌روزرسانی بیاینه‌ای رسمی در اکانت توییتر ارائه داده‌ست:

گوگل درحال پردازش تمام بازخوردهایی است که در این مدت دریافت کرده‌ست و هم‌اکنون نیز درحال بررسی روی جایگاه جدید فاوآیکن‌ها شامل فاوآیکن‌های وب‌سایت‌ها و فاو‌آیکن مخصوص نتایج تبلیغاتی است. ما قصد داریم تا بهترین طرح را برای نتایج لیست شده در دسکتاپ‌ها و موبایل‌ها عرضه کنیم، برخی از ناشران از این به‌روزرسانی انتقاد کرده‌اند درصورتی که بازخورد اولیه‌ی ما از کاربران بسیار مثبت بوده است.

درطول این آزمایش گوگل ادعا کرده‌ست که برخی از کاربران ممکن‌ست هیچ فاو‌آیکنی را در نتایج مشاهده نکنند و برخی از افراد ممکن است فاو‌آیکن‌ها را در محل‌های به‌خصوصی مشاهده کنند. اگر همین الآن شما در دسکتاپ خود در گوگل چیزی را جستجو کنید احتمالا یکی از این ۲ حالت بالا را مشاهده خواهید کرد.

گوگل درحال پردازش تمام بازخوردهایی است که در این مدت دریافت کرده‌ست و هم‌اکنون نیز درحال بررسی روی جایگاه جدید فاوآیکن‌ها شامل فاوآیکن‌های وب‌سایت‌ها و فاو‌آیکن مخصوص نتایج تبلیغاتی است. ما قصد داریم تا بهترین طرح را برای نتایج لیست شده در دسکتاپ‌ها و موبایل‌ها عرضه کنیم، برخی از ناشران از این به‌روزرسانی انتقاد کرده‌اند درصورتی که بازخورد اولیه‌ی ما از کاربران بسیار مثبت بوده است.