مجله خبری دیجی دودو _ سئو SEO  قلمرو وسیعی دارد و رقابت‌ روز‌به‌روز بیشتر می‌شود؛ وب‌ سایت‌های جدید راه‌اندازی می‌شود و در این میان استراتژ‌ی‌های سئو باید بازنگری شود. پیش‌تر در مقاله آموزش سئو به روشی ساده، بخشی از مباحث مقدماتی در این زمینه را بیان کرده بودیم. در این مقاله سعی داریم به آخرین تحولات در این حوزه بپردازیم.

می‌دانیم که E A T در 2 سال گذشته تغییرات بسیاری داشته است و تمرکز اصلی آن روی مشهورکردن، سرچ و ارتباط شبکه‌های اجتماعی بوده است. همین‌طور درچند ماه گذشته شاهد تغییرات بزرگ دیگری در تبلیغات جستجوی فیسبوک و Bert و Google Action  بوده‌ایم.

در این مقاله سعی داریم به نقاط حساس محتوا و سئو در سال آینده و سال‌های آتی نگاهی بیندازیم.

بازاریابی محتوا

بازریابی محتوا نکته جدیدی نیست و برندها می‌دانند که باید بیش از قبل به توسعه مقیاس محتوای خود فکر کنند. به این فکر کنید که چطور می‌توانید یک محتوای شگفت انگیز را بسازید و با کدام استراتژی پیش بروید. باید تصور کنید که چگونه می‌توان پست‌های وبلاگ و آنلاین، فیلم و پادکست بسیاری تولید کنید. از آنجا که داستان یک برند روزبه‌روز بیشتر اهمیت پیدا می‌کند باید بدانید که چطور با استراتژی پیش بروید.

اطلاعات شما باید به‌روز باشد و هیچ صفحه‌ای نباید بیشتر از6 ماه از تاریخ انقضایش گذشته باشد. مطالب قدیمی خود را دائم به‌روز و ویرایش کنید و سامان ببخشید.

Youtube

“یوتیوب” دومین موتور جستجوی قدرتمند حال حاضر است؛ اما با تغییرات حاضر چشم‌انداز سئو، شما به طور جدی باید یک کانال برای ویدئو‌های خود در یوتیوب در نظر بگیرید. یوتیوب خوراک GOOGLE DISCOVER  و HUB  را تامین می‌کند و تمام محتوای ویدئو شما را ذخیره می‌کند. با ذخیره ویدئو در یوتیوب شما این امکان را دارید که به راحتی فیلم‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین منتشر کنید.

جستجوی فیسبوک

اخیرا فیسبوک فرمت جدید و مهمی برای غالب تبلیغات خود در‌نظر گرفته که به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که اصطلاحات تجاری را با هدف تبلیغات جستجو کنند. حالا تبلیغ کنندگان می‌توانند از “فیسبوک اد” به روشی مستقیم برای تبلیغات استفاده کنند. گزینه‌های هدف‌گذاری فعلی فیسبوک به کیورد متکی هستند.

لینک سازی حرفه ای

سابقا بک لینک BACKLINK ازامتیازات کلاسیک سئو بود. این‌طور که هر چه لینک‌های بیشتری اضافه می‌شد و هدف نیز اعتماد‌سازی و ارجاع مشابه داشت به پیشرفت سایت کمک می‌کرد؛ حالا بک لینک ضربه شدیدی در رقابت رتبه بندی و بهبود سایت‌ها است. در سال 2020 هدف، بک لینک‌های بی‌شمار نیست بلکه تمرکز روی بک لینک به‌جا و مرتبط است. یک یا دو لینک اساسی در ماه که بتواند موضوع شما را گشترش دهد و با شما همسو باشد.

Schema.org

اسکما اطلاعات را به طور مستقیم وارد گوگل می‌کند و با این راه وقتی کسی voice search  می‌کند و با صدا جستجو می‌کند اطلاعات در دسترسش قرار می‌گیرند. در حالی‌که تا کنون رتبه‌بندی رسمی در این مورد صورت نگرفته است؛ اما بی‌شک اسکما شانس بالابردن نرخ تبدیل و ترافیک سایت‌تان را بالا می‌برد.

جستجو با صدا   Voice search

تا سال 2020 حدود 50 درصد از سرچ‌ها از طریق صدا خواهد بود. این آمار برای 5 تا 6 سال شناور بوده است اما از آنجایی‌که وارد دهه جدید شدیم پیش‌بینی‌ها به وقوع پیوست. پیشنهاد ما به همه این است که به دنبال ساخت واکنش صدا باشند هر چه به سوی جلو پیش می‌رویم، برند‌ها باید به طور جدی به این موضوع بپردازند.

E.A.T

E.A.T هم عامل رسمی رتبه‌بندی نیست اما دستورالعمل‌های برتر کیفیت DANNY  SULLIVAN به شدت آن را پیشنهاد می‌کند. E A T مخفف EXPERTISE, AUTHORITY و  TRUSTWORTHINESS است. به معنای تخصص،اعتبار و اعتماد پذیری. در یک کلام، گوگل می‌خواهد شما اطلاعات با ارزش را در اختیار مردم قرار بدهید و این اطلاعات از سمت افراد کاردان و از منابع قابل اعتماد بیرون آمده باشد.

آخرین کلام:

نکات سئو  نسبت به دهه گذشته تفاوت چندانی نداشته اشت. مهم این است که برند شما بتواند از نام تجاری تا استفاده از اسکما و محتوای درست، خود را به عموم مردم معرفی کند. امروزه سئو یعنی بتوانید بیش از گذشته اعتماد مردم را به برندتان جلب کنید.