مجله خبری دیجی دودو – بررسی آنلاین Online review بخش جدا نشدنی از یک تجارت است.مهم نیست که صاحب یک رستوران قدرتمند یا خدمات کامپیوتری و یا حتی فروشگاه زنجیره‌ای قهوه باشید، مشتریان شما دوست دارند از روی بررسی‌های آنلاین شما را دنبال کنند.

ما در این مقاله به چند نکته کلیدی بررسی آنلاین می‌پردازیم.

1- نظرات مثبت و منفی هر دو مهم اند

با توجه به بررسی‌های سال 2016 توسط ” PowerReviews” مشخص شده است که 82 درصد خریداران در سایت به دنبال بررسی نظرات منفی هستند. با توجه به تحقیقاتی دیگر خریداران 5 برابر بیشتر روی نظرات منفی سایت وقت می‌گذارند و این با افزایش 85 درصدی نرخ تبدیل همراه بوده است.

به‌نظر می‌رسد مشتری بین نظرات منفی و دیگر اطلاعاتی که سایت می‌دهد به یک جمع بندی کلی  می‌رسد. آن طور که پیداست نظرات کاملا مثبت مشتری را دچار شک و تردید در واقع نمایی نظرات می‌کند. زیادی بودن نظرات منفی هم از ستاره‎‌‌‌های شما کم می‌کند پس به نفع شما نیست. هر دو نظرات منفی و مثبت در روند بررسی آنلاین مهم هستند.

2- خریداران جوان به بررسی آنلاین اعتماد دارند

با توجه به بررسی‌های سال 2016 توسط ” PowerReviews” مشخص شده است که 82 درصد خریداران در سایت به دنبال بررسی نظرات منفی هستند. با توجه به تحقیقاتی دیگر خریداران 5 برابر بیشتر روی نظرات منفی سایت وقت می‌گذارند و این با افزایش 85 درصدی نرخ تبدیل همراه بوده است.

به‌نظر می‌رسد مشتری بین نظرات منفی و دیگر اطلاعاتی که سایت می‌دهد به یک جمع‌بندی کلی  می‌رسد. آن‌طور که پیداست نظرات کاملا مثبت مشتری را دچار شک و تردید در واقع‌نمایی نظرات می‌کند. زیادی بودن نظرات منفی هم از ستاره‎‌‌‌های شما کم می‌کند پس به نفع شما نیست. هر دو نظرات منفی و مثبت در روند بررسی آنلاین مهم هستند.

3- خریداران جوان به بررسی آنلاین اعتماد دارند

 طبق مطالعات “BRIGHT LOCAL” مشخص شده است که 91 درصد خریداران بین 18 تا34 سال، مشتری بررسی آنلاین هستند! آنها به اندازه پیشنهادات شخصی به بررسی آنلاین اعتماد دارند. البته با نگاهی ظریف‌تر در‌می‌یابیم آنها وقتی به بررسی آنلاین اعتماد دارند که به این باور رسیده باشند که بررسی‌ها حقیقی هستند و یا دوباره بررسی شده و کامل و پخته باشند.

4- اغلب خریداران به تبلیغات اعتماد ندارند

در حالی خریداران به بررسی‌های آنلاین اعتماد می‌کنند که تبلیغات سنتی از دایره اعتماد خارج شده‌اند.

با توجه به تحقیقات “Edelmans trust” عده کمی از مردم به تبلیغات اعتماد می‌کنند.سه چهارم مشتریان اذعان داشتند که در مجموع از تبلیغات دوری می‌کنند. چنین تحقیقاتی نشان می‌دهند که مردم تا چه اندازه از چهره تبلیغات خسته شده‌اند.

5- بررسی آنلاین بهتر از هیچی!

شاید شما فکر کنید که بررسی آنلاین مهم نیست اما از قدیم گفته اند “کاچی به از هیچی”. یعنی حتی وقتی کمترین چیز در بررسی‌ها به دست می‌آید باز بهترازهیچ است.

طبق تحقیقات ” Spiegel research” احتمال خرید یک محصول با بررسی آنلاین 270 درصد افزایش می‌یابد.

6- محصولات لوکس محتاج بررسی آنلاین هستند

طبق همان تحقیقات Spiegel هر چقدر محصولی گران‌تر باشد مشتری بیشتر به بررسی آنلاین توجه می‌کند. نرخ تبدیل برای محصولات گران قیمت 380 برابر بیشتر است، این در حالی‌ست که اجناس ارزان قیمت تنها 190 برابر رشد خواهند داشت.

در یک کلام یعنی مردم هر چقدر قرار باشد بیشتر پول خرج کنند بیشتر تحقیق می‌کنند! قبول دارید عاقلانه است مگر نه؟

7- تاثیر بررسی بر روی متقاضیان کار

اگر شما گمان کرده‌اید که بررسی آنلاین تنها مخصوص فروش است،  سخت در اشتباه هستید. بر اساس بررسی تجاری هاروارد: کارفرمایان با اعتبار بد در نهایت 10 درصد بیشتر برای هر استخدام هزینه می کنند. این رقابت بین مشاغل خاص بیشتر است. کارفرمایان وقتی قرار باشد پست خاصی را به مزایده بگذارند باید بررسی بیشتری انجام دهند و گزینه‌های بیشتری را خط بزنند.

9- مسافران از مقاصد بررسی‌‌های آنلاین هستند

تحقیقات tripadvisor پرده از این واقعیت برداشت که بررسی‌های آنلاین بیشترین تاثیرات را در رزرو و خرید بلیط دارند. 78 درصد مسافران گفته‌اند که به بررسی کامل نظرات نمی‌پردازند و به نظرات اخیر مسافران پرداخته‌اند. در بررسی دیگر 39 درصد کنشگرها به 9 نظرآخر توجه نشان داده‌اند و با توجه به آن تصمیم گرفتند.

10 توجه به متن بیشتر از تصویر

علی‌رغم وسعت تصاویر و ویدئو‌ها در دنیای دیجیتال، به‌نظر می‌رسد خریداران به متن اعتماد بیشتری دارند. 43 درصد خریداران گفته‌اند که به متن بیشترین توجه را داشته‌اند و در مقایسه با آن، تصویر رقم 33 درصدی و ویدئو 24 درصدی را کسب کرده است.

نتیجه

اگر در دنیای امروز کسب و کار ما راهی جز آنلاین شدن نداشته باشد پس باید به بررسی آنلاین هم توجه کرد. بررسی آنلاین جای مشاور را در هنگام خرید پر می‌کند.