مجله خبری دیجی دودو – باگذر زمان، چشم‌انداز بازاریابی محلی دائما درحال تغییر است بنابراین،  برندهایی که چندین شعبه در سرتاسر دنیا یا حتی در یک کشور دارند، برای اینکه بتوانند در جستجوی محلی موفق باشند باید  بتوانند خود را سریع با شرایط سازگار کنند.

پندهای بازاریابی محلی در سالی که گذشت

در سال گذشته، متخصصین بازاریابی جستجوی محلی بر روی چهار نکته‌ کلیدی تمرکز کردند که به کمک این نکات توانستند استراتژی‌های خود در سال جدید را شکل دهند. که این چهار نکته عبارتند از:

  • ضرورت وجود هوش مصنوعی و اتوماسیون در بازاریابی محلی و افزایش اعتبار و همه‌گیر شدن آن در جستجوی محلی
  • اهمیت روزافزون بررسی سئو فنی یا سئو تکنیکال در جستجوی محلی، علاوه بر سئو مبتنی بر کلمات کلیدی
  • افزایش تقاضا در محتوای باکیفیت و معتبر و جدید
  • جستجوی صوتی یا Voice Search جستجویی آنلاین است که نمی‌توان  اهمیت آن را نادیده گرفت و بیشتر مبتنی براطلاعات است تا Transactional یا معاملاتی، یعنی با پرسیدن یک سوال مثل ” بهترین رستوران در منطقه ما کجاست؟”می‌توانید به نتیجه مطلوب برسید و اطلاعات کافی به‌دست بیاورید تا اینکه مقصود خود را طی یک جمله مانند Samsung GALAXY S3 بیان کنید 

این‌ها مواردی بودند که اگرچه از سال گذشته می‌آمدند، اما در سال جدید منسوخ نخواهند شد، بلکه باید آن‌ها را با تحولات جدید در این حوزه ترکیب کرد و شرایط سئو محلی را برای برندهایی که چندین شعبه در سرتاسر دنیا دارند، فراهم کرد و افق بازاریابی محلی را توسعه داد.

روند بازاریابی در پنج گام

درحالی‌که، حتی پرکارترین متخصصین جستجوی محلی نمی‌توانند نتایج و تغییرات روزافزون در حیطه جستجوی محلی در دهه جدید را پیش‌بینی کنند، اما داده‌های به‌دست آمده نشان می‌دهند که این پنج روند بازاریابی جستجوی محلی درسال جدید دراین حوزه حاکم خواهند بود.

  • افزایش میزان کاربرد گوگل مپ (Google Maps) در جستجوی محلی
  • افزایش جستجوی زیرو کلیک یا Zero-click Search،  چرا که گوگل به عنوان یک موتور جستجوی بسیار قدرتمند این فرایند را تحت سلطه قرار می‌دهد، این جستجو به صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERP) مرتبط است که به سوال کاربر در همان قسمت بالای صفحه پاسخ سریع می‌دهد و کاربر دیگر نیازی به کلیک‌های بیشتر برای رسیدن به پاسخ خود نخواهد داشت.
  • نوع‌آوری در بازسازی فروشگاه‌های فیزیکی در بازاریابی محلی و اهمیت دیجیتالی شدن، راحتی در خرید و خرید تجربی برای مشتریانی که از خرید حضوری لذت می‌برند.
  • تمرکز بر گشت‌وگذار مشتری در جستجوی محلی چه به‌طور شخصی، مرتبط و شناور
  • پتانسیل نهفته در جستجوی صوتی (Voice Search) و افزایش کاربرد آن و اهمیت آن در بازاریابی محلی

انتخاب استراتژی مناسب در حوزه بازاریابی، قطعا درهای موفقیت را به روی شما بازخواهد کرد، امروزه قدرت در حیطه بازاریابی محلی در دستان کسی است که به خوبی می‌داند چگونه از فضای دیجیتال برای جلب نظر مشتری استفاده کند و گوی رقابت را ببرد.