مجله خبری دیجی دودو – برخلاف تصور عموم، کلمات کلیدی طولانی  یا Long Tail Keywords تنها کلماتی مرکب از چندین کلمه و حرف نیستند؛ بلکه کلمات کلیدی طولانی به دلیل نادر بودن هنگام جستجو در گوگل اینگونه نامیده می‌شوند. ضرورت بررسی Long Tail Keywords از اینجا شروع شد که نیاز به جستجویی با قید و بند و در یک چهارچوب دیگر سودمند نبود و باید فضا برای جستجویی آزاد از بند آماده می‌شد چرا که، این عصر، عصر موبایل و اینترنت اشیا (IOT) است و مردم اغلب هنگام جستجو با همان زبان عامیانه به جستجوی عبارت مورد نظر خود در گوگل می‌پردازند.

کلمات کلیدی طولانی و سئو

گوگل اعلام کرده است که 15% عبارات جستجو شده جدید هستند. به‌طور کلی، بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی طولانی به دلیل نایاب بودن آن‌ها امری دشوار است چرا که نمی‌توان کلمه‌ای را که قبلا وجود نداشته است را بهینه کرد بنابراین، برای اینکه بتوانید بهینه عمل کنید، محتوایی تولید کنید که این چهار نکته را در خود بگنجاند،

  • محتوایی بدون ابهام تولید کنید.
  • دقیق باشید.
  • از خارج شدن از بحث مورد نظر خودداری کنید.
  • پاسخ سوالات را به‌گونه‌ای بدهید که دقیقا نیازهای کاربر را هنگام جستجو پاسخ بدهد.

دلیل استفاده از کلمه‌های کلیدی طولانی

اگرچه که کلمات کلیدی طولانی به دلیل نایاب بودن،  ترافیک کمتری را به سایت شما روانه می‌کنند؛ اما چون این کلمات خاص هستند، نرخ تبدیل در آن‌ها بالاست و ارزش و آمار واقعی Long Tail Keywords هنگام رقابت در PPC  یا پرداخت به ازای هر کلیک بیشتر نمایان می‌شود. درست جایی که افراد به دنبال جوابی برای عبارت جستجو شده‌ی کمیاب خود می‌گردند.

 البته در طول زمان ترافیک سایت‌تان به کمک Long Tail Keywords نیز افزایش خواهد یافت و رتبه‌گرفتن به کمک کلمه‌ کلیدی طولانی بسیار راحت‌تر از کلمه کلیدی معمولی خواهد بود چرا که، وب‌سایت‌های کمتری برای حضور در صفحه اول و به‌دست آوردن رتبه بالا از کلمه‌های کلیدی طولانی استفاده می‌کنند.

  • Long Tail Keywords کلمات کلیدی‌ سودمندی هستند که برای بهره‌جستن از مزایای آن ابتدا باید بینش کاملی نسبت به استراتژی شرکت، محصولات و وب‌سایت خود داشته باشید.
  • کلمات کلیدی طولانی می‌توانند شامل عبارت‌های کوتاه و یا عبارت‌های بلند باشند.
  • ازآنجایی‌که، کلمه‌های کلیدی طولانی هرگز قبلا وجود نداشته‌اند بنابراین، همیشه قابل پیش‌بینی نیستند.

سخن آخر، اگرچه این کلمات کلیدی طولانی کمتر جستجو می‌شوند، اما احتمال اینکه  بازدیدکننده‌ای که وب‌سایت شما را به کمک این کلمه کلیدی طولانی پیدا می‌کند، مشتری دائمی شما بشود و محصولات‌تان را بخرد، بیشتر خواهد شد.