نباید‌ها قسمت دوم

مجله خبری دیجی دودو – همانطور که در قسمت اول این مقاله خواندیم شبکه‌های اجتماعی SOCIAL MEDIA  ابزاری برای قدرت‌نمایی برندهاست؛ اما می‌تواند با یک اشتباه کوچک باعث ضرر شما شود. به قسمت دوم “نباید‌ها” در شبکه‌های اجتماعی سر بزنیم.

تمام تمرکز روي فيس‌بوك

همان‌قدر كه گذاشتن تمام حواس روي يكی از شبکه‎ های اجتماعی درست نيست، توزيع غير ضروري روي اكانت‌هاي مختلف هم اشتباه بزرگي است. چند اكانت در پلتفورم‌هاي مختلف داشته باشيد و ببينيد بيشترين مشتري‌ها عضو كدام يك هستند و تمركز بيشتر را روي آن شبكه اجتماعي بگذاريد.

خرید فالوور در شبکه‎ های اجتماعی

همان‌طور كه بالارفتن ناگهاني تعداد فالور ها در شبکه‎ های اجتماعی خوب است، تقلب و خريدن آن بد است. مشتري‌ها به راحتي فرق بين فالوور فيك و بي‌استفاده تا مشتري فعال و حقيقي را مي‌فهمند. يك خريدار واقعي از هزاران فالوور تقلبي بهتر است.

پست نكردن عكس و ويدئو

استفاده درست و به‌جا از عكس‌هاي زيبا گاهی در شبکه‎ های اجتماعی معجزه می‎کند. برخي برندها قدرت فيلم و عكس را دست‌كم مي‌گيرند. مثلا اين عكس از خطوط هوايي امارات هفت هزار لايك خورده است.

استفاده نكردن از هشتگ

هشتگ شما را در نقشه نمايان مي‌كند. بين هزاران لغت هشتگ مثل آدرس دادن است. در نتیجه امروزه در مدیریت شبکه‎ های اجتماعی هشتک ‎گذاری خودش یک تخصص است، برای نمونه به هشتگ پست زير دقت كنيد.

همه‌ی كار‌ها را تك نفره جلو بردن

شما چطور برندتان را در شبكه‎ هاي اجتماعي تبليغ مي‌كنيد؟ يك‌تنه 30 پين و 25 توئيت و 10 پست را در اينستاگرام روزانه ارسال مي‌كنيد؟ افراد متخصص را براي هر كار استخدام كنيد. شما به تنهايي نمي‌توانيد خلاق و خستگي‌ناپذير باشيد.

استفاده نكردن از اينفلوئنسر‌ها

به سراغ اینفلوئنسرها بروید؛ زیرا آنها یکی از راه‌های پرقدرت برای موفقیت برند‌ها هستند. اینفلوئنسر‌ها اشخاص، چهره‌های تاثیرگذار، موفق و الگوی جامعه هستند. وقتی به اینفلوئنسر فکر می‌کنید ناگهان به سراغ بازیگر و یا سلبریتی مورد علاقه‌تان نروید. ببینید آن چهره به هدف شما می‌خورد. «کایلی جنر» به خاطر مشکلات آکنه شناخته شده است و proactive سراغ او رفته است.

کوچه بازاری حرف زدن

ارتباط برقرار کردن با مشتری و احساس صمیمیت و جوک گفتن در شبکه‎ های اجتماعی خوب است اما زیاده‌روی خوب نیست. تاکید بی‌جا روی ادبیات محاوره‌ای و اصطلاحات طبقه متوسط برای برند شما درست نیست مثلا “تو خوشگلی” بهتر است “شما زیبا هستید” نوشته شود.

تنها مطالب برند خود را پست کنید

یکی از اشتباهاتی که غیرحرفه‌ای‌ها در ابتدای کار انجام می‌دهند، نوعی غرور کاذب بر سر محتوا است. شما می‌توانید مطالب جالب و مفید دیگران را نیز در شبکه‎ های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. لازم نیست فقط محتوای خود را تولید و نشر دهید.

تبلیغ نکنید

می‌توانید براحتی از دوستان، اقوام و برند‌های دیگر برای تبلیغات استفاده کنید

یک وجه رباتیک و بی‌روح

کاربران احتیاج دارند که یک رابطه صمیمی و دوستانه با پست‌هایتان برقرار کنند. می‌توانید داستان برند‌تان را بنویسید و عکس‌هایی از اعضا و کارکنان شرکت‎تان را در شبکه‎ های اجتماعی منتشر کنید، مثل این توئیت taco bell.