مجله خبری دیجی دودو – آدرس اینترنتی که نحوه انتقال اطلاعات از یک لینک را مشخص می‌کند و برای مشخص کردن آدرس‌ها در شبکه جهانی وب به‌کار گرفته می‌شود، همیشه بحث‌های متفاوتی را در حیطه انتخاب طول مناسب به همراه داشته است، اگرچه که خود آدرس اینترنتی عموما تاثیر اساسی در رتبه بندی یک صفحه ندارد؛ اما استفاده از کلمات کلیدی در آدرس اینترنتی (URL) به عنوان یک عامل مهم در رتبه بندی محسوب خواهد شد، یعنی سئو آدرس سایت باید غنی از کلمات کلیدی باشد. در فوریه سال 2020، پس از اینکه یکی از کاربران در این زمینه ابراز نگرانی کرد، گوگل اعلام کرد که آدرس سایت فاکتوری برای رتبه بندی در گوگل نیست. که نگرانی این کاربر در زمینه طول آدرس اینترنتی به شرح زیر است:

آقای Per Erik گفت، طول بسیاری از آدرس‌های اینترنتی که به‌طور خودکار تولید می‌شوند، بیشتر از مقداری است که سئو پیشنهاد داده است و این مسئله در نگاه گوگل به چه صورتی خواهد بود؟

جان مولر، تحلیلگر وب‌مستر در گوگل، در توییتر اعلام کرد که طول آدرس اینترنتی یک فاکتور برای رتبه بندی نیست.

سئو آدرس سایت (URL) چگونه است؟

بله، گوگل می‌تواند طول آدرس اینترنتی تا 2000 کاراکتر یا حتی بیشتر از آن را نیز در نظر بگیرد؛ اما مطمئنا گوگل طول URL کوتاه‌تری را می‌پسندد، چرا که هر چه طول آدرس اینترنتی (URL) شما کوتاهتر باشد علاوه بر کارامد بودن سئو آدرس سایت ، تاثیر مثبت بیشتری را نیز خواهد گذاشت، یعنی هر چه کلمات کمتری در URL استفاده بشود، آدرسی خاص‌تر را معرفی خواهد کرد.  

اما به‌طور معمول، با کمی توجه به مقالاتی که در جایگاه اول گوگل قرار گرفته‌اند، می‌توان دریافت که تعداد کلمات پیشنهاد شده برای سئو آدرس سایت (URL) حدودا 50 کاراکتر است، که این میزان برای جایگاه ده حدود 62 کاراکتر است بنابراین، بین 50 تا 60 کاراکتر تعداد ایده‌آلی خواهد بود.