مجله خبری دیجی دودو – تحقیق در مورد کلمات کلیدی بخش جدایی‌ناپذیر سئو است، چرا که با انتخاب کلمه‌ی کلیدی نادرست، پتانسیل ورودی ترافیک به سایت‌تان کاهش خواهد یافت و پیامد آن نرخ تبدیل نیز کاهش خواهد یافت، جستجوی کلمه کلیدی رابطه مستقیمی با بازاریابی محتوا دارد و می‌توان گفت که کلمه‌ی کلیدی رابط بین مشتری و شماست بنابراین، برای اینکه بتوانید جستجوی کلمات کلیدی را به بهترین نحو انجام دهید، به ابزارهای بررسی کلمات کلیدی نیاز خواهید داشت، بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی مناسب هر کلمه‌ را از جهات گوناگون مانند قیمت، محدودیت‌های آن ابزار و قابلیت‌هایی که دارد، بررسی می‌کند که ما در این مقاله تنها به بررسی ویژگی‌های اصلی این سایت‌ها می‌پردازیم.

اهمیت جستجوی کلمه‌ی کلیدی چیست؟

جستجوی کلمات کلیدی در واقع اولین گام در تولید محتوا است تا بتواند شما را به مخاطب هدف وصل کند، زمانی که شما درک کنید که چه کلمه‌ی کلیدی‌ای تقاضای بیشتری دارد، می‌توانید محتوایی متناسب با آن کلمه‌ی کلیدی تولید کنید و به قولی می‌توان گفت که نمی‌شود جو کاشت اما گندم درو کرد!  

بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی به شرح زیر است:

Ahrefs، یکی از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی

مرورگر کلمات کلیدی Ahrefs که یکی از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی است، بر روی بزرگترین پایگاه داده (Third-Party Database) عبارت‌های جستجوشده در جهان فعالیت می‌کند و شامل 7 میلیارد کلمه‌ی کلیدی است که ماهانه به‌روزرسانی می‌شود.

مرورگر Ahrefs  علاوه بر موتور جستجوی گوگل، داده‌های خود را در دسترس سایر موتورهای جستجو مانند Amazon ، Bing ، Baidu و مانند آن قرار می‌دهد، با این تفاوت که حجم کلمات کلیدی ارائه شده به موتورهای جستجوی نام‌برده به میزان بازخورد clickstream data یا میزان اثربخشی یک سایت در تجارت الکترونیکی بستگی دارد  و البته این مرورگر قابلیت‌های مختلفی دارد که به این شرح است:

  • رتبه‌‌ی میزان سختی کلمات کلیدی که به شما هشدار می‌دهد که تا چه میزان آن کلمه کلیدی در رتبه بندی ارگانیک موثر خواهد بود.
  • بررسی اجمالی آن کلمه‌ی کلیدی از نظر SERP گوگل و تاریخچه‌ی رتبه‌بندی.
  • لیست کلمات کلیدی برای تقسیم‌بندی آن‌ها به نحوی که قابل فهم باشند.

درکل، مرورگر Ahrefs  داده‌هایش را به 171 کشور در طی چهار بسته که هرکدام قیمت مخصوص به‌خود را دارد و تعداد کلمه‌ی کلیدی خاصی در روز را بررسی می‌کند، اختصاص می‌دهد.

  • پکیج سبک: 99 دلار در ماه است به‌همراه گزارش 25 کلمه‌ی کلیدی در روز.
  • پکیج استاندارد: 179 دلار در ماه است به‌همراه گزارش 100 کلمه‌ی کلیدی در روز.
  • پکیج پیشرفته:399 دلار در ماه است به‌همراه گزارش 200 کلمه‌ی کلیدی در روز.
  • پکیج آژانس:999 دلار در ماه است به‌همراه گزارش 1000 کلمه‌ی کلیدی در روز.
مرورگر کلمات کلیدی Ahrefs
مرورگر کلمات کلیدی Ahrefs

نکته: این ابزار به‌گونه‌ای است که چه یک کلمه را در این مرورگر قراردهید چه لیستی از کلیدواژه‌ها تا حداکثر 10000 کلمه (برای همه‌ی گزارش‌ها) را به عنوان یک گزارش در نظر می‌گیرد.

BrightEdge

BrightEdge پلتفرمی مطابق با قوانین سئو است، یعنی تمامی پارامترها را بر اساس بهینه‌سازی موتورهای جستجو بررسی می‌کند و یکی دیگر از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی است چرا که با کمک این پلتفرم می‌توانید نمونه کار کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید، آن‌ها را دسته‌بندی کنید و فرصت‌های بالقوه‌ای را که بعضی از کلمات کلیدی برای رتبه بندی در بر دارند را نیز شناسایی کنید، مکعب داده‌ی BrightEdge که به ارزیابی داده‌ها از جنبه‌های گوناگون می‌پردازد به شما کمک می‌کند تا:

  1.  موضوعات جدیدی را کشف کنید  و آن‌ها را در استراتژی سئو خود به کار ببرید یعنی با وارد کردن یک عبارت در Data Cube، پردازشگر زبان طبیعی لیستی از موضوعاتی را که هم از نظر معنایی با هم مرتبط هستند و هم‌ به کلمات کلیدی شما ربط دارند را نشان می‌دهد.
  2. Data Cube جستجوی کلمات کلیدی را به کمک فیلترها و نمودارها هدفمندتر می‌کند به‌طوری‌که فیلترها جستجوی کلمات کلیدی را متناسب با کلماتی که برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، محدود می‌کند و گراف‌ها روند کلی فعالیت‌تان در حوزه سئو را نشان می‌دهد و به این روش می‌توانید فعالیت خودتان را با رقبایتان مقایسه کنید.
بهترین سایت‌های جستجوی کلمه‌ی کلیدی
بهترین سایت‌های جستجوی کلمه‌ی کلیدی

نکته: BrightEdge هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت‌گذاری در وب‌سایتش ارائه نمی‌دهد؛ اما می‌توانید با درخواست نسخه دمو اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Conductor

یکی دیگر از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی پلتفرم Conductor است، این پلتفرم امکان دسترسی به کلمات کلیدی با قابلیت تبدیل بالا را به شما می‌دهد و هم‌چنین کمک می‌کند تا مخاطبان هدف خود را بشناسید، این مرورگر با تحلیل نحوه‌ی عملکرد ارگانیک سایت‌ها نقاط قوت و ضعف رقبا را پیدا می‌کند و سود و ضررهای آن‌ها را بررسی می‌کند و با استفاده از آمار و ارقامی چون سن، شغل و محل زندگی و دیدگاه شبکه‌های اجتماعی ایده‌هایی را برای تولید محتوا و مرتبط با مخاطبان‌تان در کانال‌های مختلف، در ذهن شما ایجاد می‌کند.

 البته می‌توانید یک نگاه اجمالی به جستجوی پولی (تبلیغات در گوگل) بیاندازید به‌طوری‌که، عباراتی با قیمت بالای CPC را پیدا کنید و بر این اساس استراتژی‌تان را تغییر دهید. پس از اتمام جستجوی کلمات کلیدی، این پلتفرم خلاصه‌ای از کلیت کارتان را ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را با را به کمک Task Managers به اشتراک بگذارید.

Conductor،بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی
Conductor،بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی

Google Keyword Planner

چه یک کاربر تازه کار باشید چه یک کاربر حرفه‌ای، این پلتفرم یکی از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی است و ابزار رایگان تبلیغات در گوگل (Google Ads) است بنابراین، برای استفاده از این ابزار باید یک حساب کاربری در Google Ads باز کرده باشید و از‌آنجایی‌که ابزاری برای گوگل ادز است بنابراین، تمرکز آن بیشتر روی تبلیغات پولی است و به شما کمک می‌کند تا بودجه و پیشنهادات رقابت‌برانگیز برای کمپین‌تان انتخاب کنید.  

Google Keyword Planner به شما کمک می‌کند تا بتوانید کلمات کلیدی هدفمندی را بیابید و به وسیله‌ی آن کلمات کلیدی بتوانید کمپین قبلی خود را تقویت کنید و یا یک کمپین تبلیغاتی جدید ایجاد کنید و گوگل، برای اینکه بتوانید کلمه‌ی کلیدی‌ای مناسب با کمپین خود انتخاب کنید، فیلترهای مختلفی که شامل متن، حجم جستجو، قیمت پیشنهادی و مانند آن است را به شما ارائه می‌دهد.

به‌علاوه، این ابزار میزان ترافیک احتمالی و تاریخچه‌ی داده‌های آماری را به شما نشان می‌دهد تا با استفاده از این داده‌ها بتوانید کلمه‌ی کلیدی مناسب را انتخاب کنید و عملکرد آن را بررسی کنید.  

Google Trends

شاید گوگل ترندز به اندازه‌ی سایر ابزارهایی که تاکنون معرفی شده است، حرفه‌ای نباشد؛ اما مواردی کلیدی را ارائه می‌دهد، به طور مثال، ترندهای فصلی را شناسایی می‌کند، یعنی میزان ترند بودن یک کلمه یا یک موضوع را در طول زمان و حتی در یک منطقه نشان می‌دهد، درنتیجه به شما کمک می‌کند تا استراتژی بازاریابی محتوای خود را پیرامون سود و ضررهای فصلی در نظر بگیرید.

گوگل ترندز ابزاری کوچک اما قدرتمند، برای یافتن جستجوهای متداول در سراسر جهان است که به‌طور رایگان ارائه می‌شود.

ابزار Google Trends
ابزار Google Trends

بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی، Keyword Tool

این ابزار هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه پولی که ناگفته نماند که این دو نسخه تفاوت‌هایی باهم دارند، نسخه رایگان آن بیش از 750 کلمه‌ی کلیدی طولانی برای هر عبارتی که وارد می‌کنید،  پیشنهاد می‌دهد که این پیشنهادها براساس فرایند تکمیل خودکار موتورهای جستجو عمل می‌کند یعنی هنگامی که عبارتی را در نوار جستجو تایپ می‌کنید، عبارت‌های پیشنهاد داده شده و مرتبط ظاهر می‌شود، به‌علاوه برای کار با این ابزار نیازی به بازکردن حساب کاربری نخواهید داشت و تنها با تایپ کردن یک کلمه‌ی کلیدی به هر زبانی که می‌خواهید به نتیجه مطلوب دست خواهید یافت.

 نسخه‌ی پولی ابزار Keyword Tool به‌طور میانگین دو برابر نتایج حجم جستجو، روند کار، CPC و تعداد تبلیغ‌کنندگانی که اخیرا بر سر کلمه‌ای کلیدی مناقصه می‌کنند را نشان می‌دهد. تصویر زیر نگاهی اجمالی بر نسخه‌ی حرفه‌ای این ابزار را نشان می‌دهد که رابط کاربری کاملا متفاوتی با نسخه رایگان آن دارد.

  • نسخه‌ی Pro Basic : به میزان 89 دلار در ماه و بررسی 7000 کلمه‌ی کلیدی در روز
  • نسخه‌ی Pro Plus : به میزان 99 دلار در ماه و بررسی35000 کلمه‌ی کلیدی در روز
  • نسخه‌ی Pro-Business: به میزان 199  دلار در ماه و بررسی 70000 کلمه‌ی کلیدی در روز
 ابزار Keyword Tool
ابزار Keyword Tool

KWFinder، یکی دیگر از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی

 ابزاری است که توسط Mangools، مجموعه‌ای از 5 ابزار ساده اما قدرتمند سئو، پشتیبانی می‌شود و کلمات کلیدی‌ای را ارائه می‌دهد که رتبه‌ی سختی سئو پایین و حجم جستجوی بالایی دارند، می‌توانید دامنه و یا URL یک صفحه را وارد کنید و کلمه‌ی کلیدی‌ای که سبب رتبه‌گرفتن آن‌ها شده است را بیابید.

KWFinder این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید حجم جستجوها را مشاهده کنید و ترندهای طولانی مدت را بررسی کنید و محتوایی متناسب با آن ترند آن فصل تولید کنید، حتی جستجوی کلمات کلیدی‌ می‌تواند بر اساس انتخاب مکان خاصی استوار باشد به‌طوری‌که، این ابزار حدود 50000 موقعیت مکانی را دربرمی‌گیرد و این ابزار حاوی 1.6 میلیارد کلمه‌ی کلیدی است (که این میزان با روندی افزایشی حدود 20 میلیون کلمه‌ی کلیدی در ماه همراه است) و ماهانه حدود 100 میلیون کلمه‌ی کلیدی رقیب را بررسی می‌کند.

  • Mangools Basic : به میزان 49 دلار در ماه، جستجوی 100 کلمه‌ی کلیدی در هر 24 ساعت
  • Mangools Premium : به میزان 69 دلار در ماه، جستجوی 500 کلمه‌ی کلیدی در هر 24 ساعت
  • Mangools Agency : به میزان 129 دلار در ماه، جستجوی 1200 کلمه‌ی کلیدی در هر 24 ساعت
ابزار KWFinder
ابزار KWFinder

Long Tail Pro، یکی دیگر از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی

شما می‌توانید با وارد کردن یک کلمه در این ابزار حدود 400 کلمه کلیدی طولانی دریافت کنید؛ البته، این نرم‌افزار امکان ورودی 200 کلمه کلیدی دستی را به‌طور همزمان برای شما فراهم می‌کند و برای اینکه بتوانید این مجموعه از کلمات کلیدی را هدفمندتر انتخاب کنید می‌توانید از فیلترهایی چون CPC، حجم جستجو و مانند آن در رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب استفاده کنید، این ابزار از یک ردیاب داخلی رتبه‌بندی برای تعیین میزان موفقیت جستجوی کلمات کلیدی استفاده می‌کند و برای تعیین میزان سختی یک کلمه‌ی کلیدی رتبه‌ای بین 0 تا 100 را به آن اختصاص می‌دهد.

  • Monthly Starter : به میزان 37 دلار در ماه به‌همراه جستجوی 800 کلمه کلیدی در هر 24 ساعت
  • Monthly Pro : به میزان 67  دلار در ماه به‌همراه جستجوی 2500 کلمه کلیدی در هر 24 ساعت
  • Monthly Agency : به میزان 147 دلار در ماه به‌همراه جستجوی 6000 کلمه کلیدی در هر 24 ساعت
ابزار Long Tail Pro
ابزار Long Tail Pro

Moz Pro

داده‌های Moz Pro هر دوهفته یکبار به‌روزرسانی می‌شوند که شامل کلمات کلیدی به انگلیسی و داده‌های مرتبط با سرپ است. این پایگاه داده که یکی دیگر از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی است، به شما این امکان را می‌دهد تا از پیشنهادات کلمات کلیدی که به مقابله با رقبا کمک می‌کند، استفاده کنید. معیارهای مختلف امکان اولویت‌بندی کلمات کلیدی را برای شما فراهم می‌کند، معیارهایی که توسط تخمین حجم جستجو (با 95% دقت)، اضافه کردن وزن به کلمه‌ی کلیدی و تخمین معیارهای سختی CTR طبقه‌بندی می‌شود.

  • حالت استاندارد (Standard): به میزان 99 دلار در ماه، به همراه جستجوی 150 کلمه کلیدی در ماه
  • حالت متوسط (Medium ): به میزان 170 دلار در ماه، به همراه جستجوی 5000 کلمه کلیدی در ماه
  • حالت بزرگ (Large ): به میزان 249 دلار در ماه، به همراه جستجوی 15000 کلمه کلیدی در ماه
  • حالت Premium : به میزان 599 دلار در ماه، به همراه جستجوی 30000 کلمه کلیدی در ماه
Moz Pro،بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی
Moz Pro،بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی

Searchmetrics

 درون این مجموعه یک ابر جستجو وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا کلمه مورد نظرتان را جستجو کنید، آن را مقایسه کنید، شناسایی کنید و در نهایت اولویت‌بندی کنید، این مجموعه حداکثر 30 کشور را (به صورت جستجوی نامحدود) پوشش می‌دهد و برای بهبود عملکرد سایت‌تان می‌توانید از مجموعه‌ی Searchmetrics  به‌عنوان یکی دیگر از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی استفاده کنید.

این ابزار جستجو نگاهی عمقی به فعالیت رقبا در سطح دامنه، URL و دسته‌بندی دارد و به کمک این ابزار می‌توانید کلیدواژه‌هایی را کشف کنید که تاکنون از آن‌ها استفاده نکرده بودید و در واقع برنامه‌هایتان را با استفاده از آن اولویت‌بندی کنید.

  • Research Cloud National: به میزان 89 یورو در ماه است و یک کشور را پوشش می‌دهد.
  • Research Cloud International: به میزان 159 یورو در ماه است و 6 کشور را پوشش می‌دهد.
  • Suite (three versions) : قیمتی برای آن ذکر نشده است و 30 کشور را پوشش می‌دهد.
مجموعه‌ی Searchmetrics
مجموعه‌ی Searchmetrics

SEMrush

با وارد کردن یک کلمه در این ابزار، بیش از 2 میلیون کلمه‌ی کلیدی در رابطه با آن کلمه پیشنهاد می‌دهد سپس، نتایج به‌دست آمده را تا جایی فیلتر می‌کند تا بهترین و مناسب‌ترین کلمه‌ی کلیدی را برای شما بیابد، به همین دلیل یکی دیگر از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی است، این ابزار هم‌چنین، گروهی از کلمات کلیدی را متناسب با موضوعی که جستجو می‌کنید، پیشنهاد می‌دهد بنابراین، می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظرتان را با حفظ معنای آن  تقسیم‌بندی کنید.

به‌محض آنکه کلمه‌ی کلیدی موردنظرتان را یافتید، می‌توانید آن‌ها را در بخش آنالیز کلیدواژه‌ SEMrush (SEMrush’s Keyword Analyzer) ذخیره کنید؛ البته می‌توانید حداکثر تا 1000 کلمه‌ی کلیدی را به آنالیزر کلمات کلیدی SEMrush ارسال کنید.

  • Pro: به میزان 99.95 دلار در ماه برای فریلنسرها است.
  • Guru:به میزان 199.95 دلار در ماه، برای آژانس‌های بازاریابی در حال توسعه است.
  • Business: به‌ میزان 399.95 دلار در ماه برای آژانس‌ها و مشاغلی است که حضوری پررنگ در عرصه‌ی وب دارند و حرفه‌ای هستند.
ابزار SEMrush
ابزار SEMrush

SeoClarity

 SeoClarity یکی دیگر از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی است و سئو مانند جستجوی کلمه‌ی کلیدی را کاملا پوشش می‌دهد و حجم جستجوی کلمات کلیدی را مستقیما از طریق Google’s Keyword Planner به‌دست می‌آورد و به جستجوی موضوعات مختلف با کلمات کلیدی که از نظر معنایی با آن موضوع مرتبط هستند، می‌پردازد به‌علاوه، کلمات کلیدی در پایگاه داده‌ی SeoClarity  در یکی از  3000 دسته صنعت طبقه‌بندی شده‌ قرار می‌گیرند بنابراین، می‌توانید جستجوی کلمات کلیدی خود را مطابق با صنعتی که مشغول به فعالیت هستید، هدایت کنید.

پلتفرم SeoClarity
پلتفرم SeoClarity

 با کمک شبکه تحقیقاتی SeoClarity می‌توانید در بخش پاسخ سریع گوگل جایگاهی برای خود باز کنید و عملکرد جهانی آن کلمه‌ی کلیدی را در بیش از 90 کشور بررسی کنید و هم‌چنین، SeoClarity تنها پلتفرمی برای سئو است که شامل جستجوی کلمه کلیدی Baidu (ویرایشگری است که برای مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود که دارای ابزار جستجوی کلمات کلیدی نیز می‌باشد) با بیش از 5 میلیون کلمه است.

  • با 920 دلار در ماه شروع می‌شود و شامل طیف وسیعی از قابلیت‌های سئو مانند ردیاب رتبه بندی (Rank Tracking) برای جستجوی 6000 کلمه کلیدی، شبکه تحقیقات (Research Grid) و کنسول گوگل (GSC Integration) است.
  • با 3000 دلار در ماه شروع می‌شود و شامل تمامی قابلیت‌های پلتفرم سئو SeoClarity  است.
روند حجم جستجو برای "things to do in Chicago"
روند حجم جستجو برای “things to do in Chicago”

Serpstat

ابزار Serpstat کلمات کلیدی‌ای را که رقبایتان برای جستجوی ارگانیک و پولی استفاده می‌کنند را شناسایی می‌کند بنابراین، به کمک این اطلاعات می‌توانید میزان دیده شدن وب‌سایت‌تان در جستجوها را افزایش دهید و از آنجایی‌که، کلمات کلیدی ارزش یکسانی ندارند، با استفاده از KPIs، شاخص عملکرد کلیدی و معیارهایی چون حجم جستجو، CPC و تعداد نتایج جستجو ارزش کلمه کلیدی مورد نظر را تعیین می‌کند.

برای دستیابی به یک ایده‌ی خوب برای تولید محتوا می‌توانید به کمک Serpstat کلمات کلیدی متداولی که در یک سال گذشته ترند بوده‌اند را بررسی کنید و حتی این ابزار سرپ را بررسی می‌کند و صفحات جدیدی را که متناسب با کلمه کلیدی منتخب شما ظاهر می‌شوند را به شما نشان می‌دهد، علاوه‌برآن، جستجوی کلمات کلیدی در این ابزار به همه‌ی زبان‌های اصلی که صحبت می‌شود در پایگاه داده‌ی این ابزار موجود است.

  • Lite: به میزان 69 دلار در ماه
  • Standard: به میزان 149 دلار در ماه
  • Advanced: به میزان 299 دلار در ماه
  • Enterprise: به میزان 499 دلار در ماه

Spyfu

ابزار Spyfu امکان جستجوی نامحدود را برای کاربران خود فراهم می‌کند به‌علاوه، معیارهای مختلف را برای درک بهتر نحوه‌ی عملکرد جستجوی کلمات کلیدی ارائه می‌دهد، قابلیت دسترسی به معیارهای سئو و پرداخت به‌ازای هر کلیک را برای کاربران فراهم می‌کند و هم‌چنین، برای تایید بصری نتایج، اسکرین‌شاتی از صفحه نتایج جستجوی گوگل، سرپ می‌گیرد، می‌توانید برای هدفمند کردن نتایج به‌دست آمده، از فیلترهای سفارشی استفاده کنید، به همین دلیل این ابزار نیز یکی دیگر از بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی محسوب می‌شود.

ابزار Spyfu با ایجاد سوال به شما نشان می‌دهد که افراد در جستجوی چه چیزی هستند بنابراین، می‌توانید از این اطلاعات استفاده کنید و محتوایی درباره آن موضوع خلق کنید و در واقع این ابزار ادعا می‌کند که در ارائه کلمات کلیدی مفید بهتر از گوگل عمل می‌کند.   

  • Basic: به میزان 39 دلار در ماه
  • Professional: به میزان 39 دلار برای ماه اول و 78 دلار در ماه پس از آن
  • Team: به میزان 299 دلار در ماه
ابزار Spyfu
Spyfu،بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی

بیشتر بخوانید

جستجوی کلمات کلیدی مخصوصا که امروزه سئو و محتوا شانه‌به‌شانه هم قدم بر می‌دارند، در خط مقدم سئو قرار دارد و با کمک بهترین سایت‌های انتخاب کلمه‌ی کلیدی و با به‌دست آوردن اطلاعات کافی در زمینه‌ی جستجوی کلمات کلیدی و از طریق این ابزار می‌توانید استراتژی محتوا و رتبه بندی  خود را تحت تاثیر قرار دهید. پس از بررسی سایت‌ها و ابزارهایی که در این به آن‌ها اشاره شده است، می‌توانید ابزار متناسب با استراتژی بازاریابی شرکت‌تان را انتخاب کنید؛ اما فراموش نکنید که مجموعه داده‌های آن ابزار، اینکه چه صنعتی و چه محدوده جغرافیایی و چه زبان‌هایی را پوشش می‌دهد را نیز در نظر بگیرید.