مجله خبری دیجی دودوردیاب موتور جستجوی بینگ (Bing) داده‌ها، اخبار و فایل‌های ویدیویی مرتبط با COVID-19 را متناسب با منطقه‌ای که کاربران در آن قرار دارند، فیلتر می‌کند و موتورهای جستجو از گوگل گرفته تا بینگ و مانند آن، همگی تبلیغات را از صفحه نتایج جستجوی مرتبط با ویروس کرونا حذف کرده‌اند.

موتور جستجوی بینگ یک ردیاب COVID-19 راه‌اندازی کرده است که تعداد کل مبتلایان در سرتاسر جهان را نشان می‌دهد و این داده‌ها شامل موارد ابتلای فعلی، بهبودیافتگان و فوت شده‌ها است و متناسب با منطقه جغرافیایی فیلتر می‌شود، کاربران با انتخاب یک منطقه می‌توانند به آخرین اخبار و ویدیوهای مربوط به آن منطقه با خبر شوند.

چرا موتور جستجوی بینگ و مانند آن به انتشار این اخبار اهمیت می‌دهد؟

بینگ و سایر موتورهای جستجو تبلیغات را از صفحه نتایج خود حذف کردند و آنجا را به مراکزی تبدیل کردند تا اطلاعات راجع به ویروس کرونا را به‌راحتی در اختیار کاربران قرار دهند، گوگل نیز هشدار SOS را که حاوی نکات ایمنی و مناطق آلوده شده است را در جعبه rich result خود در صفحه نتایج مربوط به جستجوی ویروس کرونا تعبیه کرده است و این فرآیند، عملی طبیعی است که در زمان بحران همه دست‌به‌دست هم بدهند تا سختی‌ها را تعدیل کنند.

آخرین خبرهای مرتبط با COVID-19

  • ردیاب موتور جستجوی بینگ اطلاعات خود راجع‌به COVID-19 را از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC)، سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های اروپا (ECDC) و ویکی پدیا جمع‌آوری می‌کند و کاربران می‌توانند از آخرین به‌روز رسانی اخبار مربوط به ویروس کرونا را با کلیک کردن روی آیکون اطلاعات که در منو نوار جانبی قرار گرفته است، مطلع شوند.
  • در کنار موتور جستجوی بینگ ، موتور جستجوی گوگل نیز کسب‌وکارهای محلی را که به‌طور موقت تعطیل شدند را  در نقشه‌ها و جستجوها و در صفحه اصلی یوتیوب به فرم پاپ‌آپ نمایش می‌دهد و کاربران را به صفحه اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید