مجله خبری دیجی دودو – ازآنجایی‌که بسیاری از کسب‌وکارها برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا مجبور شدند کار خود را تعطیل کنند، گوگل تصمیم گرفت تا تاثیر کرونا بر رتبه بندی گوگل را از طریق ارائه شاخص “به‌طور موقت تعطیل شده است ” (Temporary closed) در قسمت Google My Business کاهش دهد، به‌طوری‌که آقای دنی سالیوان، روزنامه‌نگار و متخصص موتورهای جستجو، اذعان داشت که با علامت‌گذاری در قسمت Google My Business، رتبه بندی و میزان دیده شدن سایت‌تان کاهش نخواهد یافت.

تاثیر کرونا بر رتبه بندی گوگل ، Temporary closed

در ابتدا نگرانی‌هایی در مورد شاخص جدید گوگل، ” Temporary closed ” وجود داشت که شاید این شاخص بر رتبه بندی گوگل تاثیر منفی بگذارد چرا که، در این میان مشاغلی وجود داشتند که به صورت فیزیکی تعطیل بودند؛ اما همچنان به دورکاری پرداختند و خدمات خود را به‌طور آنلاین ارائه دادند (یعنی در واقع، تغییری در روند کارشان نسبت به قبل ایجاد نشده است) و علاوه‌برآن، ازآنجایی که گوگل قبلا اعلام کرده بود که کسب‌وکارهای آنلاینی که تعطیل شوند، با کاهش بازدید روبرو خواهند شد، نگرانی‌های بسیاری را برای صاحبان این مشاغل به‌وجود آورده بود که در تاریخ 30 مارچ گوگل اعلام کرد:

اگر کسب‌وکارتان تحت تاثیر COVID-19 قرار گرفته است، پروفایل Google My Business خود را به‌روزرسانی کنید تا بتوانید اطلاعات دقیقی را برای مشتریان‌تان فراهم کنید و استفاده از شاخص “به‌طور موقت تعطیل شده است ” برای سایت‌تان سبب خواهد شد تا اثر COVID-19 بر رتبه‌بندی گوگل را بتوان کنترل کرد و با رتبه بندی و میزان دیده شدن سایت‌تان مانند رتبه بندی مشاغل باز رفتار خواهد شد.

گوگل، 30 مارچ 2020

بنابراین، پس از اعمال شاخص “به‌طور موقت تعطیل شده است ” (Temporary closed) برای کسب‌وکارتان، پیام زیر به نمایش درخواهد آمد.

تاثیر کرونا بر رتبه بندی گوگل
تاثیر کرونا بر رتبه بندی گوگل

نحوه اعمال شاخص جدید در Google My Business

برای کاهش تاثیر کرونا بر رتبه بندی گوگل باید لیست کسب‌وکارتان را در Google My Business کمی تغییر دهید بنابراین، برای آنکه پروفایل کاری‌تان در گوگل مپ (Google Maps) و جستجوها به فرم موقتا تعطیل ظاهر شود باید گام‌های زیر را انجام دهید:

  • وارد پروفایل Google My Business خود شوید.
  • در منویی که در سمت چپ قرار گرفته است، روی گزینه Info کلیک کنید.
  • در ست راست، به بخش ” Close This Business On Google”  بروید.
  • این قسمت را گسترش دهید و روی گزینه ” Mark As Temporarily Closed” کلیک کنید.

بیشتر بخوانید

ترجمه آزادی از مقاله temporary closed, doesn’t impact ranking