مجله خبری دیجی دودو – در شرایط کنونی که بیماری کرونا همه‌گیر شده است، شهرها به اغما رفته‌اند و شهروندان در خانه بسر می‌برند، ارتباط با مشتری در حالتی بحرانی و حساس قرارگرفته است و تنها راه ارتباط با مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی و ایمیل میسر خواهد بود، این روزها بیش از نیمی از آمریکایی‌ها ایمیل‌هایشان را روزی ده بار چک می‌کنند و این امر سبب شده است که ایمیل مارکتینگ با بازگشت سرمایه بیشتر، فروش بیشتر و حفظ مشتری همراه شود درحالی‌‌که، نرخ بازکردن ایمیل تقریبا در تمامی کسب‌وکارها تنها 17.8% را به خود اختصاص داده است.

 نحوه بهبود استراتژی ایمیل مارکتینگ

طبق برآوردهای انجام شده، تا سال 2021، روزانه حدود 320 میلیارد ایمیل برای مشترکین فرستاده خواهد شد که این حجم از ایمیل قطعا مشتریان را آزرده خاطر خواهد کرد و در این شرایط معمولا عکس‌العمل کاربران به حذف اشتراک و یا پاک کردن ایمیل‌های دریافتی قبل از خواندن آن‌ها منتهی خواهد شد و نرخ بازکردن ایمیل‌ها با کاهش روبرو خواهد شد بنابراین، باید استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را متناسب با شرایط پیش آمده درنظر بگیرید و برای رفع این نقصان می‌توانید با طی مراحل فوق ایمیلی را برای مشتریان خود بفرستید که آن‌ها را به باز کردن و خواندن ایمیل ارسالی مجاب کند.

در ذهن‌ها ماندگار شوید

سعی کنید در بازار رقابت متمایز عمل کنید، محتوایی جذاب تولید کنید که کاربران را میخکوب کند و باعث شود تا ایمیل‌های ارسالی شما را با علاقه دنبال کنند، ایمیل‌تان را برای استفاده در موبایل بهینه‌سازی کنید چرا که، 46% از ایمیل‌های دریافتی از طریق موبایل باز می‌شوند.

کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید

استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را به نحوی تعیین کنید که زندگی را برای کاربر آسانتر کند و نه پیچیده‌تر! بنابراین، به‌جای اینکه چندین ایمیل با محتوای بی‌ربط و تکراری در روز، برای مشترکین خود بفرستید، یک ایمیل پر محتوا و با کیفیت در هفته به‌منظور برقراری ارتباط با مشتریان‌تان کافی است چرا که، یکی از عواملی که سبب می‌شود تا کاربران اشتراک ایمیل خود را لغو کنند و یا بدون بازکردن ایمیل آن را حذف کنند، این است که روزانه تعداد ایمیل‌های بسیار زیادی را دریافت می‌کنند که این کمی گیج کننده است.

شخصی‌سازی کنید

شخصی‌سازی مبحثی فراتر از وارد کردن نام مشتری در لیست‌تان است، شخصی‌سازی در ایمیل مارکتینگ یعنی ایمیلی را ایجاد کنید که کاربردی و با مفهوم باشد، سعی کنید مخاطب هدف خود را بشناسید و با تحلیل داده‌ها به منظور درک نیازهای مشتری آن‌ها را با توجه به داده‌های آماری، تاریخچه خرید و علاقه‌مندی‌هایشان تقسیم‌بندی کنید، بازاریابانی که از این کمپین در کسب‌وکار خود استفاده کردند با افزایش 760%ی در سرمایه‌شان روبرو شدند.

در ایمیل مارکتینگ متناسب با زمان حرکت کنید

ایمیل‌هایی که حاوی پیشنهادهایی مانند تخفیف برای آن روز هستند و یا حاوی معامله یا فعالیتی هستند که در جایی دیگر نمی‌توانند مانند آن را بیابند، 45% بیشتر  از سایر ایمیل‌ها باز می‌شوند، سعی کنید استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را به نحوی در نظر بگیرید که شامل رویدادهای اخیر، فعالیت‌های فصلی و تولدها و تعطیلات باشد.

بازخورد کارتان را بررسی کنید

هر چند وقت یکبار نظر مشتریان را نسبت به ایمیل‌هایی که برای مشترکین خود می‌فرستید، بپرسید، این بازخوردها می‌توانند شامل موارد ذیل باشند که چگونه با برند مورد علاقه‌شان در ارتباط باشند، اغلب تا چه میزان تمایل دارند ایمیل دریافت کنند و چگونه راه‌های ارتباط برقرار کردن با مشتری را می‌توان ارتقا داد؟ تحقیقات میدانی و آنلاین به بسیاری از شرکت‌ها کمک می‌کند تا به راحتی استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را ارتقا دهند و بتوانند به بهترین نحو با مشتریان خود در ارتباط باشند.

بیشتر بخوانید

با پیشرفت تکنولوژی می‌توان گفت که ایمیل همچنان یکی از بهترین راه‌های ارتباط برقرار کردن با مشتری است؛ اما در بازار رقابت برندها باید گامی قوی بردارند و استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را راستای تهیه محتوایی غنی و با ارزش سازماندهی کنند و جایگاه خود را حفظ کنند، به‌طور مثال، برندها می‌توانند اطلاعات مفید و موثر در مورد بیماری همه‌گیر کرونا را طی یک ایمیل برای مشترکین خود ارسال کنند و این محتوا را جوری تنظیم کنند که کاربر حتما آن را باز کند.