مجله خبری دیجی دودو – امروزه گوگل ترافیک را تنها به سمت سایت‌هایی روانه می‌کند که بتوانند محتوایی متناسب با آنچه کاربر نیاز دارد (User Intent) تولید کنند و این شیوه نوین، یعنی بهبود استراتژی تولید محتوا مانع از ایجاد محتوای بی‌کیفیت و محتوایی که تنها با محوریت کلمات کلیدی خلق می‌شد، خواهد شد چرا که، این نوع محتوا دیگر شانسی برای رتبه بندی توسط گوگل نخواهد داشت بنابراین، برای تولید محتوایی که چشم گوگل را بگیرد و توسط گوگل رتبه بندی شود سعی می‌کنیم موضوع را بیشتر در ادامه بررسی کنیم.

بهبود استراتژی تولید محتوا

اهداف کاربر را شناسایی کنید

چیدن کلمات به‌دور یک کلمه کلیدی یا به‌عبارتی تولید محتوا پیرامون کلمات کلیدی دقیقا نمی‌تواند درک درستی از نیاز مشتری داشته باشد، محتوا باید بتواند مشتری را جذب کند، درست مانند فردی که طعمه ماهی‌گیری می‌فروشد، او در واقع توانایی ماهی گیری را به فروش گذاشته است نه طعمه را! برای گوگل مهم است که بتواند خواسته‌های کاربران را فراهم کند بنابراین، صفحاتی را رتبه بندی می‌کند که بتوانند نیاز مشتری را برآورده کنند، به همین دلیل، صفحات تولید محتوا باید بتوانند هدف بازدیدکنندگان را به روش‌های گوناگون درک کنند و استراتژی تولید محتوا ی خود را متناسب با این تغییرات به‌روزرسانی کنند.

استراتژی تولید محتوا ، با مشتری ارتباط بر قرار کنید

عکس‌هایی که حاوی معنایی هستند که مطابق با نیاز کاربر است مانند نمودارهای گرافیکی و یا عکس‌هایی که گام‌به‌گام مراحل رسیدن به هدفی را مانند اینفوگرافی‌ها نشان می‌دهند، رتبه بندی صفحه‌تان در گوگل را تقویت می‌کنند، این تصاویر حتی ممکن است باعث شوند که صفحه شما در Feature Snippet  رتبه بگیرد.

استراتژی تولید محتوا ، از موضوع دور نشوید

تمرکز بر موضوع مورد بررسی، خواه بحثی گستره باشد یا مبحثی کوتاه و مختصر، امری است که نباید نادیده گرفته شود، دور نشدن از موضوع کاربر را با شما همراه کرده و او را به ماندن در کنارتان تا انتهای صفحه تشویق می‌کند و چه بسا او را به برداشتن گام بعدی مانند خرید یا رجوع به پیوست‌ها و لینک‌ها یعنی پاسخ به فراخوان عمل (CTA)  دعوت کند. تمرکز بر روی موضوع علاوه بر کاربران، به موتورهای جستجو نیز کمک می‌کند تا بتوانند محتوای آن صفحه را درک کنند.

بیشتر بخوانید