مجله خبری دیجی دودوموتور جستجوی بینگ اعلام کرد که از این به بعد با کمک الگوی زبان طبیعی می‌تواند به سوالات مشخصی از کاربران هنگام جستجو ، تنها با “بله” و “خیر”، به‌همراه چکیده‌ای از علل آن پاسخ بدهد؛ البته این قابلیت جدید موتور جستجوی بینگ در حال حاضر تنها به ایالات متحده امریکا اختصاص دارد که در آینده‌ای نزدیک در سرتاسر جهان نیز قابل اجرا خواهد بود.

تغییرات جدید موتور جستجوی بینگ

ویژگی جدید جستجوی بینگ، پاسخ کوتاه بله یا خیر را با استفاده از منابع متعدد توضیح می‌دهد درحالی‌که، قبل از این تغییرات همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، هنگام جستجوی عبارتی مانند ” آیا سگ‌ها می‌توانند شکلات بخورند؟” به صورت زیر عمل می‌کرد.

قبل از تغییرات
قبل از تغییرات

اما بعد از پاسخ بله و خیر، نتایج جستجو به صورت زیر قابل مشاهده خواهد بود.

قابلیت جدید موتور جستجوی بینگ
قابلیت جدید موتور جستجوی بینگ

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، اگر بر روی یکی از پاسخ‌های نمایش داده شده کلیک کنید، موتور جستجوی بینگ شما را به نتایج مرتبط با عبارت جستجو شده ارجاع خواهد داد.

نحوه ایجاد قابلیت جدید موتور جستجوی بینگ

موتور جستجوی بینگ از یک الگوی زبانی که از قبل مهیا شده است، استفاده می‌کند به‌طوری‌که، الگوی زبانی دو قابلیت مجزا و در عین حال مکمل هم مانند، میزان مرتبط بودن پاسخ یافت شده با عبارت جستجو شده و جمع‌بندی منابع را برای رسیدن به پاسخ قطعی “بله” یا “خیر” را اجرا می‌کند.

به‌طور مثال هنگام جستجوی عبارت ” آیا سگ‌ها می‌توانند شکلات بخورند؟” که در بالا به آن اشاره شد، مدلسازی زبان طبیعی (NLR) موتور جستجوی بینگ را قادرمی‌سازد تا بتواند عبارتی مانند ” شکلات برای سگ‌ها سمی است ” که مرتبط با عبارت جستجو شده است را بررسی کند و نتیجه بگیرد که این جمله به این معناست که “سگ‌ها نمی‌توانند شکلات بخورند” و سرانجام پاسخ قطعی “خیر” را ارائه بدهد.

بیشتر بخوانید

قابلیت جدید موتور جستجوی بینگ پاسخ مختصری را به همراه تعدادی از منابعی که این اطلاعات از آنجا تهیه شده است را  در اختیار کاربران قرار می‌دهد بنابراین، وب‌مسترها و سئوکاران نیز باید هم نحوه تغییرات ایمپرشن و ترافیک سایت‌هایشان را با این تغییرات جدید نظارت کنند و هم در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنند تا با این شیوه جدید هم‌خوانی داشته باشد و بتوانند رتبه بگیرند.