زمانی اینستاگرام برای اولین بار راه اندازی شد به نظر می رسید که تنها، صفحه ای برای بارگذاری عکس و ویدیو و شبکه اجتماعی ای تصویری باشد. امروزه اینستا گرام در محتوا پیشرفت های زیادی داشته و ابزاری برای برند سازی و معرفی افراد تاثیر گذار شده است.

بر اساس sprout social، هشتاد درصد کاربران برند ها را فالو می کنند و از هر 3 استوری که دیده می شود یکی از آنان برای  کاربران بیزینسی است. همینطور بر اساس تحقیقات اکانت های کاری رو به گسترش است و اینستاگرام در سال  2018 میزان 93 بازاریاب تاثیر گذار داشته است.

اینستا گرام با آپدیت کردن آخرین نسخه خود و داشتن استوری، فیلم و عکس و قابلیت IGTV هر ماه 1 میلیون کاربر فعال دارد که روزانه 1 ساعت از وقت خود را در حال گشتن در اینستاگرام هستند.

محیط صمیمی و دوستانه اینستاگرام باعث شده کاربران با هم ارتباط برقرار کنند و برند ها بتوانند فالوور های میلیونی داشته باشند.

در ادامه 10 اکانت اینستاگرام که بیشترین فالوور را دارند.ده نفر اول

1.اینستاگرام

2. نشنال جئوگرافی

3. نایک

4. رئال مادرید

5. بارسلونا

6. 9GAG

7. ناسا

8. مسابقات UEFA

9. مارول

10. شنل

امروز اینستا گرام یکی از ابزارهای برند سازی شده است.

1. اینستاگرام 303 میلیون فالوور

اولین اکانت متعلق به خود “اینستاگرام” با 303 میلیون فالوور است که بهترین نمونه برای داشتن مخاطب واقعی است. اینستاگرام با نوشتن محتوای ساده زندگی روزانه نشان می دهد که مردم عادی چگونه می توانند با پست های خلاقانه نیاز هنری خود را بر آورده کنند. پست های آنها شامل هیچ نگرش سیاسی و افکار تند مذهبی نیست.

این محتوا الهام بخش برندها و کاربران معمولی است که می توانند با محتوای بصری به سرعت توجه مخاطبان را جلب کنند.همچنین اینستا گرام با استوری و IGTV در مورد سلبریتی ها، حیات وحش و موضوعات فرهنگی توجه عوام را به خود جلب می کند.

اینستاگرام الهام بخش مردم عادی است. عکسهای از زندگی روزمره و شات هایی خلاقانه

2. نشنال جئوگرافی 111 میلیون

“نشنال جئوگرافی” خلاق ترین و بهترین عکاسان دنیا را در اختیار دارد و صفحه اینستاگرام آن همیشه پر بازدید ترین است. “نشنال جئوگرافی”  با تصاویر حیات وحش، زندگی و حواشی آن و چشم انداز های حیرت انگیز همیشه در صدر جدول است اما تصاویر حیرت انگیز تنها چیزهایی نیستند که بیش از 100 میلیون مخاطب را به خود جذب کرده اند. این برند یک مجله تاریخی است که به گفتن قصه های جذاب و واقعی شهرت دارد. در زیر هر عکس کپشنی نوشته می شود در ارتباط با وقایعی که درآن پست رخ می دهد و این کپشن های ژورنالیستی به شدت مورد استقبال قرار می گیرند.

“نشنال جئوگرافی” همچنین از استوری و IGTV نیز استفاده می کند و سعی می کند ترافیک وب سایت خود را همواره بالا ببرد اما این را هم می داند که چگونه مخاطب خود را جذب کند و در صفحه خود نگه دارد. اگر مخاطبان از وب سایت شما کپی می کنند و مطالب شما را بر می دارند خوب است اما این که شما آنان را تربیت کنید که به کجا سرک بکشند، حتی اگر ترافیکتان کمتر شود، عالیست. نشنال جئوگرافی خوب می داند که روی کدام گزینه ها تاکید کند و مخاطب بدون هیچ احساس اجبار به میل خود سراغ کدام گزینه در وب سایتش برود.

نشنال جئوگرافی بهترین عکاسان دنیا را در اختیار دارد.

3. نایک 88 میلیون فالوور

در سازمان های تبلیغاتی “نایک” به داشتن تبلیغات ورزشی انگیزشی شهرت دارد. تبلیغاتی که به ورزشکاران نیرو می دهد که خود را باور کنند و توانایی های خود را بپذیرند. نایک با ساختن فیلم های کوتاه تبلیغاتی خود به مخاطبان انگیزه می دهد همچنین با استوری های کوتاه اخبار ورزشی را در سراسر دنیا انتقال می دهد که همان چیزیست که مخاطبان آن می خواهند.

استراتژی های تبلیغاتی نایک بر روی انگیزش تمام مردم دنیا کار می کند.

4. رئال مادرید 72.2 میلیون فالوور

“رئال مادرید” یکی از پر طرفدار ترین تیم های فوتبال دنیاست که صفحه خود را به فوتبال اختصاص داده است اما چیزی که صفحه او را دو برابر بیشتر از دیگر تیم ها پر طرفدار کرده ساختن فیلمهایی از درون خود باشگاه و تمام احوالات بازیکنان است. برای تمام مردم جالب است که بازیکن محبوب آنها در زندگی شخصی چگونه است و تمرین های او در باشگاه چطور می گذرد.

رئال مادرید صفحه خود را به بازیکنان و مسابقات و زندگی شخصی آنها اختصاص داده است.

5. بارسلونا 71 میلیون

مثل “رئال مادرید”، باشگاه “بارسلونا” هم عکس ها و خبرهایی از باشگاه، وضعیت بازی های فصل و اطلاعاتی در مورد بازیکنان را منتشر می کند. عکس های ورزشی با تعداد زیادی هشتگ و ایموجی که چشم را می گرداند، از خصوصیات بارسلونا است. در زمان بازی ها و اتفاقات ورزشی بارسولونا استوری هایی در مورد بازی ها و فن های خود می گذارد. مدیریت و استفاده از استوری های فن ها آنها را همیشه جذاب و به روز با محتوای جالب نگه می دارد. هوادارن می توانند از طریق کانال های اینستا گرام پست های خود را برای تیم بفرستند.

View this post on Instagram

Looking fresh 👌

A post shared by FC Barcelona (@fcbarcelona) on

بارسلونا در کپشن اینستاگرام خود از ایموجی های مختلف استفاده می کند.

6. 9GAG با داشتن 50.2 میلیون فالوور

“گاگ” با داشتن ویدیو سگهای بیشمار و گربه ها و بچه ها و میمیک ها و جوکها توانسته یکی از خنده دار ترین صفحات باشد. این برند همچنان از استوری های جذاب با موضوعات جذاب استفاده می کند مثل اینکه سوپ نوشیدنی است یا غذا؟ مایلید به گذشته سفر کنید یا آینده؟

آنها همچنین با سوالاتی سعی می کنند افزایش ترافیک وب سایت داشته باشند. پخش فیلمهای بلند و سوال کردن در مورد انتهای فیلم از کلک هایی است که مخاطب را به سمت وبسایت و IGTV هدایت می کند.

از نقاط جذاب این است که در طی لایو و پخش زنده، گاگ اجازه می دهد کاربران سوالاتی در مورد فیلم و سلبریتی ها بپرسند که با این موضوعات، گاگ تنها گزینه جذب و ارتباط با فالوور از طریق پخش زنده است.

GAG9 پر از تصاویر حیوانات و طنز روزمره است.

7. ناسا با 43.7 میلیون فلوور

با نگاه کردن به صفحه “ناسا” احساس می کنید که در بین سیارات در چرخش هستید. عکس هایی که ناسا با تلسکوب های قوی از کهکشان راه شیری و سیارات دیگر گرفته شما را در فضا شناور می کند. ناسا همچنین از طریق آی جی تی و استوری های خود در مورد زندگی در فضا و چشم انداز خورشید و زمین برای علاقه مندان موضوعات جذاب دارد. ناسا اثبات کرد که می توان موضوعات علمی بسیار جدی و بدون محتوای طنز را انتشار داد و ارزشمند و پر طرفدار بود.

ناسا اثبات کرد مطالب علمی نیز می تواند جزو پر بازدید ترین کنندگان باشد.

8. مسابقات “UEFA Champion League” با داشتن 41.3 میلیون فالوور

مثل تمام برند های فوتبال تصاویر مسابقات فوتبال و بازیکنان را منتشر می کند. همچنین تصاویری حاوی بهترین ها، بیشترین گل،شوت و …. بین بازیکنان است.

اطلاعاتی در مورد بازیکنان و مسابقات می دهد.

9. مارول (MARVEL) با داشتن 37.5 میلیون فالوور

“مارول” اغلب در مورد فیلم هایش پست می گذارد. ترکیبی از عکس و فیلم در مورد فیلمهای اکران شده اش. همچنین گاهی اوقات از فیلم های جالب برای تبلیغ دیگر اکانتهای مارول و افراد تاثیر گذار استفاده می کند.

مارول از اینستا برای تبلیغ سریال ها و فیلم هایش استفاده می کند.

10. شنل (Chanel) با 34.9 میلیون فالوور

سه شنبه های هر هفته با کلی کار در شبکه های اجتماعی، چه کسی از نوستالژیا بدش می آید؟ سه شنبه هر هفته “چنل “مقدار زیادی تبلیغات قدیمی و مدل های نوستالژیک در مد دارد. پست هایی با مدل های “کوکو چنل” خالق برند چنل. گذشته و استفاده از قدرت نوستالژیا یکی از راه های ارتباط عاطفی برقرار کردن با مخاطب بهره گیری از قدرت نوستالژیا است که چنل هر هفته آن را در دستور کار خود قرار می دهد. پس نوستالژیا همیشه باید در بازاریابی شما باشد

چنل برند مد، از نوستالژیا و کارهای قدیمی هر هفته استفاده می کند.

با توجه به سیاست های برند های مختلف می فهمیم که داشتن اکانت اینستاگرام چقدر حائز اهمیت است و همچنین نحوه کارکردن با آن و سیاست گذاری پست ها مورد توجه است. اگر صاحب تجارتی هستید و هنوز اکانتی در شبکه های اجتماعی ندارید اکنون وقت آن رسیده که به آن فکر کنید.